“Mal4ng Tak Berbau…” Budak Perempuan Mavt Dil4nggar Pacuan Empat R0da Ketika Maln Basikal Di Kawasan Rumah

Seorang kanak-kanak perempuan dilap0rkan m4ut dil4nggar sebuah pacvan empat r0da di hadapan rumahnya dekat Jalan Delima, Kampung Cacar Baru Paka, Dungun pada Isnin lepas.

Menurut Harian Metro, kej4dian yang berlaku pada jam 3 petang itu telah mer4gut ny4wa, Nur Aira Awatif Mohammad Fadzil, 6, yang par4h di bahagian kep4la. M4ngsa kemudian dis4hkan meningg4l dunla di tempat kejadian. Allahu… 

Ketika kej4dian berlaku, Nur Aira Awatif katanya sedang bermain basikal di kawasan rumah bersama dua lagi rakannya iaitu Amran, 8 dan Amirah, 7.

Dalam pada masa yang sama, sebuah pacu4n empat r0da dipandu lelaki berusia 59 tahun g4gal mengelak dan mel4nggar m4ngsa. 

Menurut Ketua Polis Daerah Dungun, Superintendan Baharudin Abdullah, pemandu kereta yang berasal dari Setiu itu menjalankan perniagaan durian dekat jalan besar tak jauh dari kampung tersebut.

“Ketika melalui jalan kampung terbabit untuk ke sebuah surau menunai solat Zohor, mangsa dikatakan tiba-tiba keluar dari pagar rumahnya dan pemandu kenderaan itu gag4l mengelak dan melangg4r kanak-kanak terbabit.

“Kedua ibu bapa kanak-kanak terbabit mengejarkan anaknya ke Klinik Kesihatan Paka namun dis4hkan sudah meningg4l dunla,” jelasnya.

May4t mngsa kemudian dibawa ke Bilik Forensik Hospital Dungun untuk sias4tan lanjut. May4tnya juga telah dituntut keluarganya untuk urusan pengebvmian dan kes disi4sat mengikut seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan APJ 1987.

Al Fatihah dan takziah buat keluarga m4ngsa. Semoga mereka bertabah dengan dugaan ini.

Sumber : LM