Update Kisah Tr4gedi 4 Sekawan: Mngsa Terakhir Sudah Stabiil Tapi..

KUALA LUMPUR: Keadaan mangs4 terakhir keracun4n karbon monoksida membabitkan empat sahabat tertidur dalam kereta semasa berhenti di parkir stesen minyak di Sama Gagah, Butterworth dekat sini, semakin stabil.Ketua Polis Daerah Seberang Perai Tengah, Asisten Komisioner Shafee Abd Samad, memaklumkan mangs4, Nor Aqilah Mohd Safwan, masih ditempatkan di Unit Rawat4n Rapi (ICU) Hospital Angkatan Tentera Tuanku Mizan (HATTM).

“Mangs4 belum sedarkan diri namun keadaannya dilaporkan stabil. Mangs4 masih di bawah pemerhatian doktor dan ditempatkan di ICU hospital berkenaan,” katanya kepada BH di sini, hari ini.

Mengenai status siasat4n polis berhubung kejadian itu, Shafee berkata, kes diklasifikasikan sebagai kem4tian mengejut berpunca kebocor4n berlaku pada ekzos kenderaan dinaiki Nor Aqilah bersama tiga lagi mangs4 yang meningg4l dunia.

Rabu lalu, Nor Aqilah, 21, terselamat walaupun kritikal akibat keracun4n karbon monoksida dalam kejadi4n itu.Kembarnya, Nor Adilah pada awalnya terselamat, meningg4l dunia ketika dirawat di Unit Rawatan Rapi (ICU) Hospital Angkatan Tentera Lumut, Perak, 4.23 petang kelmarin.

Rakan mereka, Sharifah Fariesha Syed Fathi, 21, disahkan meningg4l dunia di tempat kejadian, manakala Ayuni Shazwanie Shabri, 21, meningg4l dunia ketika diberikan rawat4n di Hospital Seberang Jaya.

Semua pelajar jurusan farmasi di sebuah kolej swasta di Batu Caves itu, dikatakan singgah berehat di stesen minyak berkenaan, kira-kira 8.30 malam

Mereka ketika itu dikatakan dalam perjalanan pulang ke rumah masing-masing di Sungai Petani dan Gurun, Kedah selepas bercuti di Pulau Jerejak, Pulau Pinang sempena Hari Malaysia.

Empat sahabat berkenaan ditemui tidak sedark4n diri dalam kenderaan pelbagai guna (MPV) jenis Honda Odyssey dalam keadaan enjin masih terpasang itu oleh bapa Ayuni Shazwani.

SUMBER: Berita Harian, teh tarik kaw