Selepas Empat Hari Kjadian, Individu Ini Tampil Ceritakn Sempat Tegur Mngsa, ‘Saya Ketuk Cermin Keretanya’

Selang empat hari selepas pemergian tiga orang pelajar sebuah kolej swasta selepas dipercayai lem4s karb0n monoksida, orang ramai terutama ahli keluarga terdekat masih berasa terkjut dengan kjadian itu.

Kjadian pada jam 1 pagi itu membabitkan empat mngsa, Sharifah Fariesha Syed Fathi, Ayuni Shazwanie Shabri, Nor Adilah Mohd Safwan dan Nor Aqilah Mohd Safwan masing-masing berusia 21 tahun.

Mereka mulanya berhenti berehat di stesen minyak berkenaan sebelum meneruskan perjalanan pulang ke rumah masing-masing dekat Sungai Petani dan Gurun, Kedah.

Bagaimanpun keempat-empat mereka ditemui tidak sedarkan diri di kawasan parkir sebuah stesen minyak di Sama Gagah di Lebuh Raya Utara Selatan arah utara, pagi hari ini.

Pada malam kjadian itu, bapa Ayuni dikatakan keluar mencari anaknya itu selepas bimbang mngsa masih tidak sampai di rumah pada 11 malam selepas menghantar mesej kepada ibunya pada 9.15 malam.

Ketika tiba di stesen minyak berkenaan didapati enjin kereta dinaiki empat sahabat itu masih hidup dan kesemua mereka sudah tidak sedarkan diri sebelum dia menghubungi petugas perubatan.

Namun sudah sampai aj4I mereka apabila tiga mngsa m4ut iaitu Allahyrham Fariesha, Ayuni dan Adilah. Sementara kembar Adilah, Aqilah pula masih dirawat di hspital.

Seorang individu sempat menegur mngsa agar buka cermin tingkap

Sementara menerusi satu hantaran di Instagram Story rakan lelaki kepada Aqilah telah berkongsi seorang individu telah sempat menegur mngsa ketika mereka berhenti rehat di stesen minyak tersebut.

Menulis komen di Facebook, individu yang tidak didedahkan identitinya itu berkata dia sempat mendekati kereta mngsa untuk menegur agar membuka sedikit cermin kereta sekiranya mahu tidur di dalam kereta.

” Saya sempat ketuk cermin keretanya pada malam tu, saya cakap kalau nak tidur dalam kereta buka sedikit cermin tingkap tu,” tulis individu terbabit.

Kemudian seorang warganet lain telah bertanya apakah jawapan diberikan oleh mngsa sebaik ditegur begitu.

Individu terbabit kemudian menambah;

” Saya cuma cakap macam ni.. Kak, nanti kalau nak tidur dalam kereta turunkan sedikit cermin. Mereka jawab terima kasih sambil tersenyum.

” Saya masih ingat wajah-wajah arwh. Yang kat kerusi pemandu dengan penumpang hadapan, berseri-seri (wajah).” tulisnya lagi.

Mngsa berhenti sekejap kerana berasa pening

Terdahulu berdasarkan maklumat ahli keluarga, Nor Aqilah yang memandu MPV berkenaan mengalami sak1it kepala dan memberhentikan kenderaan itu untuk berehat serta membeli makanan.

Nor Aqilah dikatakan mengalami pening kepala dan muntah dan hanya dia sahaja yang tahu memandu manakala Ayuni Shazwanie mempunyai lesen memandu tetapi tidak berani kerana bukan keretanya.

Disebabkan itu mereka berhenti dan berehat sementara menunggu keadaan Nor Aqilah pulih.

Nor Aqilah satu-satunya yang terselamat kini berada di Unit Raw4tan Rapi (lCU) Hspital Angkatan Tentera Tuanku Mizan Zainal Abidin, Kuala Lumpur dan dilaporkan dalam keadaan stabil.

Bagaimanapun doa ramai ditagih agar Aqilah kembali pulih seperti biasa.

Sumber: IG Aimanshuhairi, https://www.asiakini.com/