[VIDEO] Kereta Disek4t Depan Belakang, Pengedar Emas Putih Mata Disamvn Penjenay4h Berpar4ng

Seorang pengedar emas berputih mata apabila emas dan wang tunai yang dibawanya dir0mpak dan dilar1kan oleh tiga lelaki. Ketika kejad1an, mangsa bersama rakannya sedang memandu kereta dari Jalan Kuchai Lama menuju ke Sungai Besi.

Namun, kereta mangsa telah dit4han sebelum dilarikan oleh penjen4yah tersebut. Kejadian ini berlaku di Lebuhraya Besraya jam 6.20 petang semalam.

Menurut Ketua Polis Daerah Brickfileds, YDH ACP Zairulnizam Bin Mohd Zainuddin, pihaknya menerima laporan berhubung kes r0mpakan itu pada jam 6.20 petang. M4ngsa ketika itu, telah dit4han oleh dua kereta jenis Toyata Hilux berwarna hitam, kemudian didatangi tiga svspek yang  bersenj4ta par4ng yang bertindak menghamp1ri kereta m4ngsa.

Penjen4yah itu bertindak memec4hkan cermin kereta tersebut dan menarik m4ngsa dan rakannya untuk keluar dari kereta itu. Emas dan wang tunai turut dilarikan bersama kereta jenis Toyata Hilux yang dipandu m4ngsa.

Menurut m4ngsa, suspek bertubuh besar memakai baju lengan panjang dan memakai ski mask.

Foto: Mohd Redzuan Abdul Manap

Kenderaan jenis Toyota Hilux, yang telah dilarikan penjen4yah tersebut telah dib4kar di Damansara. Kini, pihak polis sedang gigih mengesan ketiga-tiga penjen4yah tersebut.

Mangsa dan rakannya mengalam1 keceder4an ak1bat serp1han cermin yang telah dipec4hkan. Kos kerug1an yang dialami masih dalam siasatan pihak polis.

Orang awam yang mempunyai maklumat mengenai kejadian ini diminta untuk salurkan maklumat ke IPD Brickfield dan menghubungi 03-22979222.

Sumber: Mohd Redzuan Abdul Manap, Pen merah