Driver Ambulans ‘Pergi’ Dipercayai Terlalu Pen4t Selepas Hantar Pesakit

Pandem1k C0vid-19 yang mel4nda negara ketika ini sememangnya amat memb1mbangkan. Lebih-lebih lagi dengan kehadiran gel0mbang ketiga yang lebih ‘mengg1la’ sehingga k3s p0sitif harian mencec4h empat angka.

Sudah pasti petugas barisan hadapan mengalam1 kepen4tan yang berg4nda memandangkan perlu kembali mengawal penularan ini daripada terus mereb4k.

Namun, siapa sangka, dalam kekalvtan mereka memberikan perkhidmatan yang terbaik, ada di antara mereka ‘gugurr’ ketika sedang bertugas.

Menerusi satu perkongsian tular di media sosial pagi tadi, seorang petugas kesihatan yang juga pemandu ambulans telah reb4h dan meningg4l dunia.

Mangsa, Ahmad Zamri Sulaiman, 54 meningg4l dunia dipercayai kerana terlamp4u pen4t selepas menghantar pesakit C0vid-19 ke hospital.

Namun begitu, belum ada sebarang kesah1han berkenaan berita tersebut dan hanya tular di media sosial. Walau bagaimanapun, perkara tersebut pastinya mendukac1takan kerana seorang pentugas barisan hadapan telah tumb4ng ketika khidmatnya masih diperlukan.

Sehubungan dengan itu, rata-rata warganet telah meninggalkan komen diruangan Facebook sumber dengan menitipkan salam takziah buat ahli keluarga mangsa dan mendoakan r0h frontliners tersebut ditempatkan dalam kalangan orang-orang yang beriman.

 

Sumber: Viral Perak