Alif Satar Hil4ng Der1a B4u, Mak Ayah Dah Bebas C0vid-19

Selepas disahkan p0sitif C0vid-19 pada Ahad lalu, artis versat1l Alif Satar kini dalam keadaan stab1l namun mengalami gej4la h1lang der1a b4u sejak tiga hari lalu.

Menurut laporan Harian Metro, pemilik nama Muhammad Alif Mohd Satar itu bersyukur ditempatkan sebilik dengan pembantu peribadi selain dijaga dengan sebaiknya oleh kakitangan Hospital Melaka.

“Sudah dua ke tiga hari saya h1lang der1a b4u. Difahamkan ini antara gej4la wab4k ini. Saya pakai sabun mandi dan de0daran pun tak boleh h1du b4u. Namun, yang lain semuanya okay,” katanya.

Menurut selebriti berusia 30 tahun itu, dia tidak menyangka menjadi ‘m4ngsa’ wab4k pandem1k tersebut kerana tidak mengalami sebarang gej4la.

“Ke mana-mana saja saya ikut prosedur operasi standard (SOP). Sewaktu nak menjalan1 penggambaran di Melaka saya pergi buat ujian sar1ngan dan keputusannya negatif. Jadi, saya sambung kerja macam biasa.

“Jadi, dalam keadaan sekarang macam mana kita buat dan patuh SOP pun, kita tak tahu apa saja boleh terjadi. Apatah lagi ‘watak’ C0vid-19 ini lain. Macam saya, suhu badan okay, tidak bergej4la dan tidak dem4m. Jadi memang tak tahu,” ujarnya.

Bagaimanapun, Alif boleh menar1k naf4s leg4 apabila kedua ibu bapanya sudah beb4s C0vid-19 dan dibenarkan keluar dari Hospital Sungai Buloh hari ini tetapi adik serta datuknya masih dirawat di hospital sama.

 

Sumber: Harian Metro (Sudirman Mohd Tahir)