‘Jangan Guna Agama Sebagai T0peng…’ – Bapa Da’i Syed Tampil Buka Mulut

Tuduhan mer0g0l seorang gadis yang dilemp4rkan kepada pendakwah muda Da’i Syed sejak semalam telah menjadi bual4n hang4t dan mengund4ng pelbagai persolan netizen.

Hal ini selepas seorang pengguna Twitter memuat naik beberapa paparan skrin mesej yang diterima daripada individu yang mend4kwa menjadi ‘m4ngsa’ pendakwah tersebut.

Selepas tular hal tersebut, pendakwah berusia 25 tahun itu bert1ndak membuat lap0ran p0lis susul4n f1tnah yang diterima olehnya.

Tidak lama selepas itu, satu perkongsian Facebook daripada bapa Da’i Syed telah tul4r apabila dia melu4hkan isi hat1nya terhadap kontr0versi yang dilalui anaknya itu.

Menurut Seif Jamalullail, dia sudah memberikan didikan dan sar4nan agama sejak dari kecil lagi kepada anaknya itu.

Segala nasihat dan juga teguran sudah diberikan namun begitu, Da’i Syed did4kwa sudah dua tahun tidak memb4las sebarang mesej yang dihantar.

Oleh itu, beliau hanya mampu berserah kepada Allah S.W.T dan rel4 jika anaknya diad1li sewajarnya. Tambahnya, 1su ini sudah lama heb0h sehingga mereka sendiri let1h untuk menghadap1 perkara tersebut.

Dalam pada itu, Seif turut memberi pesanan terbuka kepada anaknya agar men1nggalkan dunia selebriti dan kembali kepada jalan yang betul.

Malah jika semua perkara yang did4kwa media itu betul, diharap Da’i Syed tidak menggunakan agama sebagai t0peng bagi menutup segala perbu4tan yang tidak baik itu.

Terdahulu, Da’i Syed yang juga peserta program Da’i pada tahun 2016 telah ditvduh mer0g0l apabila pengguna Twitter @ainunnajwa membuat pended4han tersebut yang did4kwa berlaku terhadap rakan baiknya.

Sumber: Seif Jamalullail,pen merah