K3s temb4k anggota PGA: D4lang utama warga tempatan antara empat lagi susp3k dir3man

SUSP3K utama k4s tembak4n di antara Pasukan Gerakan Am (PGA) dan peny3ludup di sempadan Malaysia-Thailand dua hari lepas, adalah antara tiga lelaki tempatan dan seorang rakyat Thailand yang ditah4n rem4n tujuh hari bermula Khamis.

Perkara itu disahk4n Ketua Polis Perlis Datuk Surina Saad.

Beliau berkata, susp3k utama merupakan warga tempatan berusia 45 tahun.

Terdahulu, perintah rem4n hingga 2 Disember ini terhadap empat lelaki terbabit dikeluarkan Pendaftar Majistret Kangar Monica Joseph Gaisah yang membenarkan permohonan pihak polis.

Keempat-empat susp3k berusia 26 hingga 45 tahun terbabit yang berpakaian lok4p dan berg4ri, tiba di kompleks mahkamah pada 9.10 pagi dan dibawa keluar dari bilik rem4n kira-kira 50 minit kemudian.

Dalam insid3n awal pagi Selasa, Sarjan Baharuddin Ramli, 54, terbunvh manakala rakannya Sarjan Norihan a/l Tari, 39, ceder4 par4h dalam kejadian berbalas tembak4n dengan sekumpulan penyeludvp, kira-kira 600 meter dari pos kawalan TS9 di Padang Besar, Perlis.

Mendi4ng Baharuddin, daripada suku kaum Semelai meningg4l dunia di tempat kejadi4n, manakala rakannya Norihan yang sebelum ini dirawat di Hospital Tunku Fauziah (HTF) Kangar, kini dipindahkan ke Hospital Pulau Pinang untuk menerima rawat4n lanjut.

Semalam, 15 warga tempatan diperintahkan direm4n selama empat hari manakala tiga rakyat Thailand direm4n seminggu bagi membantu siasat4n k3s itu. – Bernama

Sumber:mstar