“Bud4k M4ut Dic4mpak Dari Tingk4t 4.” S4ksi Berit4hu Apa yg Dia Nmpak

Kuala Lumpur: Kanak-kanak berusia empat tahun m4ut dipercayai dic4mpak dari tingkat empat apartment di Danau Kota, di sini, hari ini.

Ketua Jabatan Sias4tan J3nayah Kuala Lumpur, Senior Asisten Komisioner Nik Ros Azhan Nik Abd Hamid berkata, pihaknya menerima panggilan berhubung kej4dian pada 8 pagi.

“Sias4tan mendapati, susp3k warga Nigeria berusia 42 tahun cuba mer0gol sal4h seorang anak tiri-nya yang sedang tidur di ruang tamu namun cuba dihalang oleh isteri dan anak-anak yang lain berusia 19 hingga 29 tahun.

“Ber4ng dengan kej4dian itu, susp3k meng4muk dan mem-ukul serta mengh3ntak kesemua mngsa yang ada di dalam rumah berkenaan,” katanya.

Nik Ros Azhan berkata, isteri dan anak-anak cuba menyelam4tkan diri dan keluar dari rumah untuk mendapatkan b4ntuan jiran dan pengawal kesel4matan.

“Melihat mngsa menj3rit dan meminta tolong, susp3k kemudian mengangkat mngsa, membawanya ke tingkap luar bilik utama dan menc4mpaknya keluar.

“Svspek turut melomp4t keluar melalui tingkap yang sama.

“Susp3k yang ced3ra tidak dapat melarikan diri dan dit4ngkap oleh pengawal kesel4matan dan orang awam sebelum diser4hkan kepada polis.

“Susp3k dibawa ke Hospital Kuala Lumpur (HKL) untuk raw4tan sebelum ditah4n bagi membantu si4satan mengikut Seksyen 302 Kanun Kes3ksan,” katanya.

Seorang kanak-kanak empat tahun m4ut selepas dic4mpak dari tingkat tiga kediamannya di Pangsapuri Villa Danau, Setapak Kuala Lumpur hari ini.

B4aling telefon sebelum c4mpak budak

Kuala Lumpur: “Saya lihat susp3k memb4ling telefon pintar terlebih dahulu sebelum menc4mpak Adam yang berusia empat tahun dari kediamannya di tingkat empat,” kata Idayu Ismail, 24.

Idayu adalah s4ksi kejadian yang turut sama membantu menyelam4tkan seorang wanita yang juga ibu tiri daripada dip-ukul susp4k.

Menceritakan kej4dian, Idayu berkata, pada 7.40 pagi, dia terdengar b-unyi bis-ing dari tingkat atas kediamannya itu.

“Namun selepas itu saya melihat jiran saya menarik ibunya dalam keadaan berlumvran d4rah dan dalam keadaan berb0gel di tangga hadapan rumah saya.

“Saya dan keluarga menyelam4tkan wanita itu namun tidak lama kemudian saya melihat svspek yang juga dalam keadaan b0gel memb4ling telefon pintar dari tingkat atas,” katanya ketika ditemui di lokasi kejadian, di sini, hari ini.

Menurutnya, susp3k kemudian menc4mpak kanak-kanak lelaki berusia empat tahun di bahagian bawah.

“Kanak-kanak itu memang kami kenali sebagai Adam. Keadaan p4nik saya kemudian menghubungi polis.

Katanya, sebelum kej4dian tidak ada perkara aneh termasuk malam sebelum kej4dian.

“Sebelum ini keluarga mereka tidak pernah berg4duh dan selalu turun ke bawah untuk berekr3asi,” katanya.

Sementara itu, Ketua Jabatan Sias4tan J3nayah Kuala Lumpur, Senior Asisten Komisioner Nik Ros Azhan Nik Abd Hamid berkata, susp3k c3dera selepas turut mel0mpat keluar melalui tingkap sama dan ditangk4p oleh pengawal keselamatan dan orang awam sebelum diser4hkan kepada polis.

Katanya, siasatan mendapati, susp3k warga Nigeria berusia 42 tahun cuba mer0gol seorang anak tiri-nya namun dihal4ng oleh isteri dan anak-anak yang lain.

Kes disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Kes3ksan.

Sumber: trending sgt