[VIDEO] Akhirnya ketuk4n mist3ri ini dirakam betul2 depan pintu

Mist3ri bunyi ketuk4n pintu kediaman yang ‘berpindah’ dari Sabak Bernam, Selangor ke daerah ini sejak minggu lalu kian menggusark4n ramai penduduk.

Satu Video Dirakam..

Keluarga ini berjaya merakam kejadian ketuk4n mist3ri di rumah kediaman mereka yang terletak of Alor Gajah, Melaka.

Video yang dimuat naik berdurasi 1 minit menunjukkan jelas kedengaran dan waktu itu semua lampu rumah terpasang.

Ketuk4n mist3ri tersebut sangat kuat sehingga menggegarkan pintu (sliding door) rumah keluarga tersebut.

Salah seorang ahli keluarga memberanik4n diri untuk berdiri di depan pintu kaca tersebut memang tiada siapa pun berada luar.

And nilaikan sendiri video of bawah:

SAID Hassan menunjukkan bagaimana pintu luar bahagian hadapan kediamannya diketuk pada awal pagi di Kampung Paya Rumput, Masjid Tanah dekat Alor Gajah. PHOTO HASSAN OMAR

Bekas Imam Masjid Tok Janggut, Masjid Tanah di sini, Said Hassan berkata, kediamannya di Kampung Paya Rumput di sini, turut diketvk dari luar dengan kuat hingga menyebabkan pintu kayunya itu hampir tertangg4l.

Dalam kejadian jam 3 pagi semalam dia dan isteri, Maimunah Hashim, 65, serta seorang anak perempuan berusia 24 tahun sedang tidur sebelum dikejutk4n dengan bunyi ketuk4n kuat itu.

“Saya segera membaca beberapa ayat al-Quran khusus untuk menjauhkan ganggu4n j!n dan syait4n. Usaha saya itu berjaya menghentikan ketuk4n kuat pada pintu kediaman.

“Saya hair4n kerana tidak pernah pintu rumah diketvk pada waktu awal pagi”, katanya ketika ditemui wartawan semalam.

Pesara kerajaan itu berkata, sejurus membaca surah berkenaan, bunyi ketuk4n itu tiba-tiba terhenti dan dia menggagahkan diri untuk membuka lampu anjung rumah.

Said berkata, dia dan isteri kehairan4n berikutan tiada sesiapa di luar rumah sejurus daun pintu dibuka.

“Alhamdulillah, Allah SWT menjauhk4n kami sekeluarga daripada bah4ya. Kejadi4n ini benar-benar menimbulkan tanda tanya penduduk kampung ini yang turut dig4nggu,” katanya.

Sementara itu, Pengerusi Jawatankuasa Pembangunan dan Keselamatan Kampung (JPKK) Paya Rumput, Azaman Abu Hassan berkata, anak kariah kampung itu sudah membaca surah Yassin beramai-ramai pada malam Jumaat lalu selepas beberapa kediaman penduduk dig4nggu ketuk4n yang sama bermula pagi Khamis lalu.

Beliau yang juga Timbalan Pengerusi Jawatankuasa Masjid Tok Janggut berkata, majlis bacaan surah Yassin sememangnya diadakan pada setiap malam Jumaat.

“Alhamdulillah setakat ini kampung kami aman damai dan kami berdoa Allah SWT memelihara kami daripada bahaya,” katanya.

Sumber : HMETRO ONLINE