Berterabur Habis Atas Jalan,Beberapa Biji Motosikal Terg0lek Akibat Jalan Berminyak, Andaian Wargamaya Ada Asasnya

Baru minggu lepas kec0h di media sosial apabila YB Khairi Jamaluddin j4tuh basikal semasa melakukan aktiviti riadah di Kuala Langat.

Kemal4ngan yang dikatakan berpunca daripada lub4ng pothole di permukaan jalan menyebabkan Jabatan Kerja Raya Cawangan Kuala Langat segera memohon ma4f atas kecu4ian mereka yang gag4l menyelengara jalan.

Permohonan ma4f melalui media sosial itu segera mendapat perhatian netizen sehinggakan JKR Kuala Langat dikec4m kerana bersikap pilih kasih.

Hari ini hampir berpuluh motosikal terjatuh di Jalan Kuching menghala ke Pusat Bandar Kuala Lumpur kerana jalan raya licin dipercayai akibat tumpah4n minyak.

Video yang dimuatnaik dilaman fb Info Roadblock JPJ/POLIS sebentar tadi memaparkan rakaman dashcam dari sebuah kenderaan yang sempat merak4m kejadian 3 buah motosikal j4tuh serentak namun tiada kejadian yang tidak diingini berlaku apabila para pemandu kereta berjaya memberhentikan kenderaan masing-masing untuk membantu.

Rata-rata netizen yang menonton bersependapat bahawa kemungkinan terdapat tumpah4n minyak diesel dari kenderaan berat yang mengambil selekoh disitu. Namun ada juga yang berpendapat ia kemungkinan berpunca dari perbuatan khi4nat individu yang mempunyai kepentingan peribadi dan tidak bertanggungjaw4b.

Bagi anda yang bakal melalui jalan tersebut diharapkan berhati-hati kerana sehingga masa ini masih belum ada kerja pembersihan dilakukan oleh pihak berwajib.

Sumber : http://transformasi.pw