“Ibu Sudah Tenang Di Sana” Netizen Tak Tah4n Seb4k Teng0k Satu Keluarga Vide0 Call Sebel0m Ibu ‘Pergi’ Akib4t C0vid-19

Jelaslah disini betapa bahayanya virvs C0vid-19 ini, sekelip mata sahaja boleh meragut nyaw4 orang tersayang tanpa kita duga.

Bukan semua orang bernasib baik untuk sembuh, tak tah4n rasa seb4k dengan luahan daripada seorang pemuda yang dikenali sebagai Shanditya Fitrian berasal dari Surabaya ini apabila ibunya meningg4l dunia akibat C0vid-19.

Tiada penyakit, selalu bersenam

Ibu @shandityaf sentiasa mengamalkan hidup yang sihat disahkan positif C0vid-19. Katanya ketika dihubungi Team Lobak Merah, Shanditya menjelaskan bahawa ibunya itu tidak ada sebarang penyakit kr0nik sebelum ini.

“Ibu tidak punya peny4kit bawaan, ibu senin rabu selama 5tahun terakhir selalu renang, bahkan sabtu-minggu selalu jogging atau naik sepeda dengan ayah saya, hanya setahun terakhir ini saat p4ndemi jadi jarang olahraga.”

Tambahnya lagi, dia begitu tidak sangka melihat keadaan ibunya begitu t3ruk semasa diraw4t di hospital.

“Justeru kerna ibu tidak ada peny4kit bawaan saya shock kenapa bisa separah ini.”

Menerusi perkongsiannya di Twitter, sepanjang tempoh ibunya diraw4t, Shanditya rasa down apabila membaca mesej-mesej ibunya sepanjang berada di dalam wad.

“Ibu cuba kuat doakan ibu ya.”

Namun begitu, ibunya meningg4l dunia ketika berada di ICU. Ramai netizen turut seb4k apabila pemuda ini kongsikan mesej itu dan bertambah seb4k melihat panggilan video mereka sekeluarga semasa ibunya masih hidup.

Dalam perkongsian yang telah meraih hampir 12K retweets itu, ada juga netizen yang mengalami nasib sama (ahli keluarga meningg4l dunia akibat C0vid-19) turut berduk4 dan memberikan sokongan moral kepadanya.

Netizen sebak

Salam takziah buat Shanditya sekeluarga dan mudah-mudahan arwah ibu ditempatkan dikalangan orang beriman. Al-fatihah

 

Sumber: LM