Lebih Sebulan Dikuar4ntin, Heliza Dan Hazwani Helmi Ded4h Positif C0vid-19

Selepas hamp1r dua bulan dijangk1ti C0vid-19, hari ini barulah penyanyi dan juga aktivis kemanusia4n, Heliza Helmi dan adiknya Hazwani Helmi diberi kesempat4n untuk mengesahk4n mereka merupakan bek4s pes4kit pandem1k m4ut itu.

Hal ini dikongsik4n Heliza di akaun Instagramnya dengan memaklumkan sebenarnya mereka telah dij4ngkiti w4bak tersebut pada November 2020 dan dibenarkan pulang ke rumah pada 1 Januari 2021.

Susul4n daripada itu, dia telah berkongsi perjalanan mereka dari dijemput menaiki ambul4ns ke Hospital Sungai Buloh sehingga dibenarkan disc4j kerana telah s3mbuh.

Menurutnya, wab4k ini adalah satu peny4kit yang tidak pernah mereka rasai sebelum ini. Sepanj4ng positif C0vid-19 Heliza memaklumkan dirinya berasa seperti melay4ng dan mahu membangunk4n diri juga tidak berd4ya.

Walau bagaimanapun, dia dan adiknya tetap tidak mahu pvtus semangat dan paling membanggakan adiknya, Hazwani tetap mengikuti kelas secara online.

Semasa sedang diraw4t, aktivis tersebut memaklumkan betapa hebatnya barisan frontliners yang b3rtungkus-lumvs setiap masa kerana ambul4ns yang membawa pes4kit baru sentiasa ada tak kita waktu.

Sehubung4n dengan perkongsi4n semasa menjadi pes4kit C0vid-19 itu, rata-rata warganet telah meninggalk4n komen diruangan Instagram Heliza dengan mendoakan agar penyanyi dan adiknya diberikan kesembuh4n.

Mereka juga berharap supaya Heliza dapat berkongsi pengalaman sepanjang dikuar4ntin sebagai salah satu bentuk kesedar4n terhadap wab4k yang sedang menul4r di seluruh dunia ketika ini.

 

Sumber: Heliza Helmi