Ng3ri.. Tiga M4ut N4has Treler Muatan Simen Hemp4p Lori

BATU PAHAT – Tiga m4ut dalam satu kem4langan menger1kan melibatkan sebuah lori dan sebuah treler di hadapan stesen minyak Petronas di Jalan Kluang-Batu Pahat di sini pada Jumaat.

Dalam kejadi4n pada jam 6.28 pagi, lori seberat tiga tan dengan muatan peralatan bengkel bertembvng dengan sebuah treler yang membawa muatan simen.

Bomba berusaha mengeluark4n tiga m4ngsa yang tersep1t dalam n4has di hadapan stesen minyak Petronas di Jalan Kluang-Batu Pahat, Batu Pahat pada Jumaat.

Kem4langan itu mengakibatk4n treler menghemp4p lori dan menyebabkan pemandu lori, Mohamad Azraai Mohamad Rizal, 24, dan dua kelindannya, Sadam Hussin Hamidon, 30, Deli Mustapha, 59, ters3pit.

Seramai 18 anggota dari Balai Bomba dan Penyelamat (BBP) Ayer Hitam serta BBP Kluang dengan sebuah jentera Fire Rescue Team (FRT) serta satu Unit Bantuan Perkhidmatan Kecem4san (EMRS) dikej4rkan ke tempat kejadi4n.

Keadaan dua kenderaan yang terlib4t dalam n4has ng3ri berkenaan.

Komander Operasi dari BBP Ayer Hitam, Penolong Pegawai Bomba Mohamad Shamin Mohamed Salikin Shoromi Salih berkata, pihaknya mengeluarkan m4ngsa dengan menggunakan peralatan kh4s dibantu sebuah kren.

“Semua m4ngsa tersep1t di tempat duduk dan berjaya dikeluarkan dalam masa kira-kira dua jam. Ketiga -tiga m4ngsa disahk4n mninggal dunia oleh pegawai perubatan yang hadir di lokasi.

“Semua m4ngsa yang mninggal dunia diserahkan kepada pihak polis. Bagaimanapun pemandu treler berkenaan, Saiful Nizam Mansor, 39, tersel4mat dan operasi tamat pada jam 8.43 pagi,” katanya dalam satu kenyataan di sini pada Jumaat.

 

Sumber: Sinar Harian