“Hari Pertama Dah Merent4s Desa” ; Tvlar Vide0 Bud4k Darjah 1 L4ri Dari Sek0lah

Umumnya mengetahui, hari ini merupakan hari pertama sesi persekolah secara bers3muka bagi tahun 2021. Sebelum ini, para pelajar hanya m3ngikuti kelas secara Pengajaran dan Pembelajaran di Rumah (PdPR) berikutan p4ndemik C0vid-19 yang mel4nda.

Namun, di sebalik pembukaan semula sekolah ini, terdapat banyak r4gam yang dit0njolkan oleh murid-murid darjah satu terutamanya. Hal ini demikian kerana, ia merupakan pengalaman pertama mereka ‘menjejakk4n’ kaki ke sekolah setelah dua tahun di tadika. Macam-macam rag4m ya, siap ada yang n4ngis lagi!

Menerusi video dikongsi Info Roadblock JPJ/Polis, di laman Facebook yang berdurasi satu minit, memaparkan telat4h murid darjah satu yang dipercayai melarik4n diri dari sekolah. Video tersebut telah dirak4m oleh seorang lelaki yang cuba m3mujuknya. Namun, segala pujuk4n itu tidak berh4sil dan lelaki itu tercung4p-cung4p pen4t mengej4r murid tersebut. Tidak berakhir di situ, lelaki ini semp4t untuk menawark4n diri untuk menghant4rnya semula ke rumah.

Pakcik hantar balik, ada p0lis marilah pakcik hantar balik.

Walau bagaimanapun, usahanya untuk ‘memb4ntu’ murid itu telah dib4ntu oleh seorang wanita yang menaiki motosikal. Setelah ditah4n, murid tersebut telah dibawa menaiki motosikal bersamanya. Namun, tiada sebarang info tambah4n mengenai kej4dian di sebalik video tersebut.

Menjeng4h ke ruangan komen, rata-rata netizen turut t3rhibur melihat gel4gat murid itu. Video tersebut telah mer4ih lebih 7k tanda suka dan dikongsi lebih 2.6k oleh pengguna Facebook yang lain. Buat hal lah kau dik!

Video:

https://www.facebook.com/inforoadblockjpjpolis/videos/1153178091808805/

Sumber : Oh Bulan