‘Kemana Tumpahny4 Kuah Kalau Tidak Ke Nasi” ; Sikap YM Tengku Hassanal Berjiwa Rakyat Raih Puji4n Rakyat

Keluarga Diraja Malaysia, siapa yg tidak kenal mereka yg penuh dgn sifat rendah diri dan berhati rakyat. Sesiapa yang mengikuti perkembangan keluarga Yang di-Pertuan Agong Al-Sultan Abdullah Ri’ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah Ibni Almarhum Sultan Haji Ahmad Shah Al-Musta’in Billah, pasti sedia maklum mengenai keramahan baginda bersama rakyat jelata.

Bukan shj Yang Dipertuan Agong dan Permaisuri yg bersifat ramah itu, malah anakandanya juga mew4risi sifat itu, bak kata pepatah, bagaimana acuan begitulah kuihnya, kemana tumpahnya kuah kalau tidak ke nasi.

Baru-baru ini, Tengku Hassanal ada memuat naik beberapa keping gambar di laman sosial Instagram miliknya mempr0mosikan sebuah gerai yang terletak di tepi jalan.

“Pakcik saya ni sudah menaiktaraf dan mengembangkan gerainya di Felda Bukit Goh, alhamdulillah. Jika anda ingin mencarinya, dia sentiasa memakai tanjak! Kelapa yang dijual sangat segar,” tulisnya di ruangan kapsyen.

Menurut pemuda itu, baginda sudah mengunjungi gerai tersebut sebelum gerai itu dinaik taraf lagi. Selain itu, baginda turut berkongsi bahawa peniaga gerai berkenaan gemar memakai tanjak serta air kelapa yang dijualnya asli dan segar.

Menjengah ke ruangan komen, perkongsian baginda meraih pujian daripada netizen dan berikutan itu, ramai netizen meninggalk4n komen positif dan masing-masing berpendapat bahawa sifat baginda tidak tumpah seperti ibu dan bapanya yang berjiwa rakyat.

Sumber : Instagram YM Tengku Hassanal by Media Kita