Gemp4r! May4t lelaki berb4lut kain putih ditemui tepi jalan bersama b4ngkai ayam

ORANG awam yang melalui jalan KM57 Jalan Gerik-Kuala Kangsar berhampiran Kampung Lubok Merbau, Kuala Kangsar, dikejutk4n dengan penemuan may4t seorang lelaki berb4lut kain putih seperti kain k4fan, pada pagi Isnin.

May4t yang ditemui oleh orang awam pada pukul 10.15 pagi di tepi jalan itu turut dib4lut dengan lapis4n s3limut berc0rak kartun dan kanvas plastik, lapor Sinar Harian.

Menurut Ketua Jabatan Sias4tan Jen4yah negeri, Senior Asisten Komisioner Anuar Othman, siasat4n awal mendapati mangs4 dianggark4n berusia 40an itu dipercayai warga tempatan berdasarkan p4rut suntik4n pada lengan kirinya.

“Mangs4 yang memakai kemeja dan berseluar pendek dipercayai m4ti tidak kurang 36 jam sebelum dit3mui di lokasi kej4dian.

“Siasat4n awal p0lis percaya lelaki itu m4ti di tempat lain sebelum dibu4ng di kawasan yang jauh daripada kejiranan itu,” katanya.

Terdapat satu kes4n luk4 di bahagian kanan kepala namun tidak dapat dipastikan punc4 luk4 tersebut, kata Anuar.

“Tiada kes4n keceder4an lain ditemui pada bahagian badan mangs4 selain tidak m3nemui dokumen pengenalan diri.

“P0lis turut menemui bangkai ayam di samping mayat mangsa,” katanya.

Anuar berkata, may4t dibawa ke Jabatan F0rensik, Hospital Raja Permaisuri Bainun (HRPB) Ipoh untuk dibed4h sias4t bagi mengetahui punc4 sebenar kem4tian.

“Semakan terhadap laporan orang hil4ng akan dilakukan dengan segera bagi mengenal pasti id3ntiti mangs4.

“Siasat4n l4njut terhadap k3s ini akan diteruskan berdasarkan beberapa bvkti yang diperoleh di tempat kej4dian,” katanya sambil menambah, setakat ini k3s diklasifik4sikan sebagai m4ti meng3jut (SDR) sehingga keputusan bed4h si4sat diperoleh.

 

Sumber:mstar