Majlis Buka Puasa Tak Ikut S0P Dihadiri Para Selebriti, Netizen Minta Buat Lap0ran P0lis

Segala garis panduan atau prosedur operasi standard (SOP) telah ditetapkan oleh pihak berku4sa, tidak kira untuk apa jua aktiviti sekali pun tetapi masih ada antara kita yang mengabaik4nnya sehingga membuatkan k4s harian semakin meningk4t.

Terbaharu, pada 29 April lalu telah berlangsung satu malis berbuka puasa anjur4n sebuah organisasi yang telah dihadiri oleh beberapa selebriti tempatan antaranya ialah Mawar Rashid, Iman Troye, Nurin Afiqah, Heliza Helmi, Hazwani Helmi dan ramai lagi.

Apa yang membuatkan warganet b3rang ialah apabila majlis tersebut dilihat seperti tidak mem4tuhi S0P kerana ada antara mereka yang tidak menj4ga j4rak dan tidak memakai p3litup muka.

Turut kelihatan mereka b3rkumpul dalam jumlah yang ramai sewaktu ingin merakamk4n satu video bagi tujuan pr0mosi.

Disebabkan itu, ada sesetengah warganet memoh0n agar orang ramai membuat lap0ran p0lis jika terlihat perkara seperti itu berlelu4sa di media sosial.

Dalam masa yang sama, mereka masih lagi meng3cam tindak4n sesetengah selebriti yang dilihat meng4baikan S0P.

Bagi mereka, jika ada laporan p0lis yang diterima sudah semestinya sesiapa yang terlibat akan dipanggil untuk diambil keterang4n atau dikenakan tindak4n undang-undang.

Namun, tidak lah sepanjang masa mereka tidak mem4kai p3litup muka cuma ada ketika mereka kelihat4n tidak menj4ga j4rak dan berlaga pipi serta m3meluk antara satu sama lain.

Kerisau4n warganet ketika ini disebabkan k3s yang semakin meningk4t dan jika dilihat pada 29 April lalu, kes harian mencatatkan jumlah sebanyak 3,332 k3s baharu.

Diharapkan dalam masa terdekat ini semua masyarakat dapat memberi kerjasama disebabkan tidak lama lagi pada 13 Mei, kita akan menyambut Aidilfitri.

Jangan lup4, kita masih lagi belum men4ng dalam mel4wan v1rus C0VID-19, #KitaJagaKita

Sumber foto: Twitter dan Instagram Nurin Afiqah

Sumber: HOTFM via videoviral.co