Kec0h video tular d4kwa ahli pol1tik pap4h wanita masuk bilik hotel

PETALING JAYA – Penyebar4n satu rak5man televisyen litar tertutup (CCTV) mem4parkan tindak4n seorang lelaki yang did4kwa m1rip ahli p0litik mem4pah seorang wanita dipercayai untuk mem4suki b2lik hotel menerima kec4man daripada netizen.

Rakaman berdurasi enam saat itu did4kwa melibatkan ahli p0litik yang sebelum ini telah dibu4ng daripada sebuah parti p0litik pemb4ngkang.

Muat naik berkenaan turut disert4i dengan satu k3mas kini status yang seolah-olah m3merli dan menasihatkan tuan punya bad4n agar seg3ra membuat lap0ran p0lis.

“Seperti pernah ku lihat, macam dia tapi video k4bur.

“Barangkali inilah dug4an di bulan Ramadan, k3sian ‘anak-anak’ p3nat sangat balik beli-belah baju raya barangkali,” katanya menerusi kemaskini status itu.

Tambah kemas kini itu, individu berkenaan perlu membuat lap0ran p0lis kerana tidak mungkin ins4n tersebut yang dik3nali baik hati berk3lakuan sedemikian.

Perkongsian itu setakat ini selepas hampir dua jam dimuat naik telah mendapat lebih kurang 1,600 tont0nan, 41 komen serta 34 perkongsian.

Penular4n video berkenaan bagaimanapun menerima pelbagai k0men daripada netizen yang menyifatkan ia sebagai tidak patut berlaku lebih-lebih lagi apabila melib4tkan individu yang dil4ntik sebagai p3mimpin.

“Macam mana Malaysia tak menerima az4b kalau begini pemimpin,” kata seorang pengguna platform media sosial berkenaan.

Berikut pula reaksi dari netizan

Video mirip ADUN dip3luk wanita masuk bil1k hotel

KUALA LUMPUR – Sebuah video tular hari ini memapark4n seorang individu dipercayai Ahli Dewan Undang4n Negeri (ADUN) mem4suki bilik hotel bersama seorang wanita.

Video berdurasi enam saat itu menunjukkan individu berkenaan dip3luk seorang wanita dan diikut1 rap4t dua wanita lain.

Wanita itu dipercayai dalam keadaan m4buk mem4ut bahu lelaki berkenaan untuk ke b1lik hotel.

Lelaki dalam video itu mirip seorang ADUN yang kini bersama ker4jaan.

Video yang direk0dkan pada Mei tahun lalu melalui kamera litar tertutup (CCTV) itu dimuat naik pengguna Facebook.

Pemimpin perlu c0ntohi akhlak, perib4di keperibadian Rasulullah

KUALA LUMPUR: Pemilihan khalifah atau pemimpin dalam Islam perlu diambil s3rius kerana bentuk dan corak kepemimpinan itulah nanti yang akan ‘mem4ndu’ umat sama ada ke jalan dir3dai atau sebaliknya.

Beruntungl4h negara dip1mpin p3merintah adil dan dapat membawa umatnya ke arah kem4kmuran tetapi lain pula ceritanya jika pemimpin dipilih adalah orang yang hanya mengikut h4wa n4fsu secara m3lulu.

Isu r4sv4h, pec4h am4nah, kemiskin4n dan kemunduran masyarakat, antara beberapa masal4h disebabkan kegag4lan pemimpin yang akhirnya akan meny3ret negara ke arah kegagal4n.

Justeru, isu pemimpin berwibawa dipandang serius dalam Islam seperti disebutkan Allah SWT dalam al-Quran: “Hai Daud! Sesungguhnya kami menjadikan kamu (penguasa) di muka bumi, maka berilah keputusan (perkara) antara manusia dengan adil dan janganl4h kamu mengikut h4wa n4fsu kerana ia akan menyes4tkan kamu daripada jalan Allah. Sesungguhnya orang yang ses4t dari jalan Allah akan mendapat az4b berat kerana mereka melupak4n hari perhitungan.” (Shaad: 26)

Teladani Rasulullah

Penting buat masyarakat terutamanya umat Islam untuk memiliki pemimpin berakhlak unggul. Justeru, tentulah tidak ada t0koh paling baik dan sempurna untuk ditel4dani akhl4k dan kepemimpinannya jika bukan kekasih-Nya, Rasulullah SAW.

Pendakwah, Ahmad Fauwaz Fadzil, berkata Rasulullah SAW insan paling tepat untuk diteladani pemimpin zaman ini kerana Baginda bersifat lengkap tanpa memiliki sebarang kelemah4n daripada asp3k akhlaknya.

Jika zaman ini, kuasa sering berupaya menggelapkan mata pemimpin hingga tanggungj4wab besar itu dilihat sebagai jalan mudah mengumpul harta kekayaan, sedangkan Rasulullah SAW, pula kekal taw4duk dalam men0njolkan kepemimpinan berm4ruah.

Disebabkan itu, anak Baginda tidak m3warisi harta Rasulullah SAW sebaliknya semua diwakafk4n kepada mereka yang memerlukan.

“Ketika hay4t Baginda, pernah Saidatina Fatimah ingin mengambil seorang hamba sebagai pembantu tetapi Rasulullah SAW tidak menggalakkannya, sebaliknya meminta anakandanya untuk memperbanyakkan bertasbih dan mempelajari erti berusaha serta berdikari.

“Di situlah Baginda men0njolkan kejituan akhlaknya sebagai pemimpin yang mahu anaknya sentiasa berdikari yang tidak banyak dimiliki pemimpin hari ini,” katanya.

Tambah Ahmad Fauwaz, Rasulullah SAW juga men0njolkan keterbukaan Baginda dengan tidak menghalang rakyat daripada menyuarakan pandangan mengenai sesuatu perkara.

Seorang pemimpin yang tidak berwibawa sering akan melihat rakyat atau mereka di bawah sebagai golongan paling mudah ditind4s sehinggalah akhirnya golongan ini b4ngkit member0ntak sedangkan Rasulullah SAW pula sentiasa menelad4ni dengan sifat rahmah dan penuh kasih sayang.

 

Sumber : http://trendingsangat.pw/2021/05/kec0adu-vid-hotl/