Frontliner Seb4k Lihat M0men Akhir Anak & Ibu N4zak

Sejak pandemik COVID-19 melanda negara kita, pelbagai S0P telah dilaksanakan oleh pihak kerajaan bertujuan untuk memb3ndung penular4n w4bak menjadi lebih t3ruk.

Antara SOP yang perlu dip4tuh ialah, waris kepada pes4kit yang p0sitif C0VID-19 tidak boleh datang melawat kerana mereka berada dalam jag4an k3tat angg0ta pusat kesihatan.

Malah, hingga ke akhir n4fas pun hanya d0a yang boleh dikirimkan buat insan tersayang.

Baru-baru ini, tular sebuah video dikongsi oleh seorang jururawat yang menunjukkan situasi sebenar yang berlaku di bilik ICU menempatkan pes4kit C0VID-19.

Menerusi video itu, kelihatan para ‘frontliners’ hanya mampu membantu membuat ‘video call’ supaya waris dapat melihat wajah ibu mereka yang sedang t3nat buat kali terakhir.

VIDEO:

@maszuraaArw4h telah meningg4l awal pagi tadi dekat wad. Semoga arw4h ditempatkan di sisi org yg beriman. Aminn🤲 ##frontliner ##Alfatihah ##fypシ♬ Mungkin Hari ini Esok Atau Nanti Cover by Ray – Ray

Namun begitu, tiada apa yang boleh dilakukan lagi melainkan hanya menyaksik4n wajah ibu mereka melalui skrin ‘tab’ berkenaan. Apa yang pasti, mereka perlu menerima p3mergian itu dengan hati t3rbuka.

Meninj4u ke ruang4n komen, rata-rata netizen mengucapkan terima kasih atas segala jasa petugas barisan hadapan yang sanggup membantu w4ris walaupun dalam keadaan s1buk menjalankan tugas masing-masing.

Dalam pada itu, ada juga yang berkongsi pengalaman yang sama sebagai waris pes4kit.

 

Sumber: MV