PU Syed Des4k Pihak Atasan Ambil Tidak4n Teg4s Selepas Isu Live Usahawan Terkenal Tay4ng Asset Semakin Menjadi-Jadi

Penc3tus Ummah (PU) Syed Mohd Bakri di laman Instagram memuat naik video ditujukan khas untuk seorang usahawan kosmetik yang didkwa sudah keterl4lu4n. Usahawan kosmetik itu bersama beberapa rakannya telah buat Instagram Live di platform mereka dan did4kwa membincangkan topik-topik yang tidak bersesuai4n dengan lapisan masyarakat, selain ada aks1 yang dilihat keterlalvan.

PU Syed men3gur usahawan tersebut dan meny3ru agar pihak berku4sa tertentu mengambil tindak4n und4ng-und4ng terhadap mereka.

Menurut PU Syed, dia terkil4n dan kec3wa dengan tindak4n yang dianggap keterl4luan terhadap topik dibincangkan oleh usahawan kosmetik tersebut. Lebih membimbangk4n lagi apabila perbincangan tersebut dilakukan secara umum di IG Live. PU Syed turut khu4tir apabila terdapat kanak-kanak di bawah umur yang men0nton content tersebut.

Saya nak kupas isu mengenai S***** I**** dan kawan-kawannya. Minta maaf apabila sebut nama ini kita sudah kenal dia agak lntang dan mempertah4nkan apa yang dilakukan. Isu secara live mended4hkan sesuatu yang tak perlu dided4hkan. Membincangkan sesuatu yang sangat j1jjik untuk dibincangkan.

Saya seru kepada kerajaan yang memerintah, mereka mended4hkan segala-galanya dan beranggap4n mereka berada di pihak yang benar. Ketika mana kita t3gur, mereka beranggapan mereka ter4niaya dan mereka perlukan sok0ngan.

Link Video : _pusyed

Sementara itu, PU Syed turut meny4ru kepada pihak berku4sa untuk mengambil tindak4n und4ng-und4ng terhadap individu berkenaan. Tambahnya, ini bukan kali pertama memberi tegvran kepada mereka. Malah, sudah berkali-kali menegvr mereka secara lembut tetapi kur4ng berhasil juga.

Yang paling p3ning sekali ada orang yang meny0kong mereka ini. Menyok0ng produk, membeli produk mereka, mengatakan kita doakanlah buat mereka. Mereka mengatakan kita hendak menump4ng populariti mereka. Siapa yang mengangkat populariti mereka? iaitu netizen sendiri. Wahai netizen, kamu perlu kenal siapa yang kamu angkat untuk meletakkan mereka ditempat yang tinggi. Sebab t4kut dia j4tuh dan bawa contoh bvruk kepada masyarakat.

Kalau ros4k akidah, ros4k akhlak adalah suatu yang suk4r untuk kita berp4tah balik dan b4iki. Maka, kalian yang mempunyai ku4sa dalam und4ng-und4ng negara yang mempunyai ku4sa, agama kita perlu hentik4n perkara ini dan tak boleh bagi k0mpromi lagi. Selamatkan umat Islam di Malaysia, selamatkan nama-nama yang hamba nyatakan tadi. Hamba mendes4k kerajaan untuk mengambil tindak4n und4ng-und4ng kepada golongan yang ses4t ini.

Sumber: PU Syed, https//sportdailynews.com/