“Saya Dimaluk4n Di Seluruh Malaysia..,” Tajuddin Berc4dang Akan Ambil Tind4kan Kepada Pihak Yang Mem4lukannya

Memetik daripada laporan berita Sinar Harian, bek4s Pengerusi Bukan Eksekutif Prasarana Malaysia Berhad (Prasarana), Datuk Tajuddin Abdul Rahman berc4dang untuk mengambil tind4kan kepada pihak yang telah mem4lukan dan menj4tuhkan reput4sinya susul4n daripada 1nsiden melibatk4n dua tren Transit Aliran Ringan (LRT) Mei lalu.

Katanya, laporan-laporan yang dibuat daripada 1nsiden tersebut terutamanya di portal berita telah menc4larkan im3jnya dan memberi gambar4n sebagai seorang pemimpin yang tidak s3nsitif terhadap m4ngsa yang terlibat.

“Saya dim4lukan di seluruh Malaysia sebagai seorang tok0h yang tidak l4yak, tidak s3nsitif, r4sis, tidak ikut prosedur operasi standard (S0P) hingga ada yang sanggup buat p3tisyen untuk letak j4watan,” jelasnya lagi.

Beliau juga berkata semuanya bersifat mengh3ntam dan ada pula yang mengambil kesempatan denan melaporkan kepada p0lis. Kejadi4n ini seperti tidak adil untuknya dan berharap satu hari beliau akan kenal individu yang mengh3ntamnya dan ambil tindak4n mengikut peraturan undang-undang.

Ahli Parlimen Pasir Salak itu menj3laskan lagi bahawa sejak awal sidang media tersebut berlangsung, beliau mel4hirkan rasa s3dih dan k3cewa dengan 1nsiden yang berlaku.

Bahkan, Prasarana juga telah mengadakan perbincangan segera untuk membantu m4ngsa-m4ngsa yang terlibat dengan menangung kos r4watan dih0spital dan bantuan khas kepada mereka yang hil4ng pendapatan.

“Jadi di mana yang dikatakan tidak prih4tin itu, saya c4bar mereka lihat balik video speanjang sidang media itu dan buktik4n saya tidak s3nsitif. Adakah disebabkan saya b3rgurau dan sebutkan pert3mbungan dua tren itu sebagai ”kiss each other”, maka itu diambil sebagai bahan bahawa saya tidak prih4tin dan s3nsitif?”

Jelasnya lagi, siapa yang kenal beliau hanya tahu menilai dirinya daripada yang tidak mengenalinya seolah-olah ada ag3nda p0litik untuk menj4tuhkan dirinya.

Beliau turut meneg4skan bahawa pem3catan daripada Prasarana bukan satu mas4lah yang besar untuk dirinya kerana pada tahun 1995 beliau sudah menerima nasib yang sama apabila dip3cat daripada UMNO dan pernah ditahan bawah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) pada tahun 1987.

Katanya, beliau tidak ada mas4lah dengan perkara tersebut dan tidak berd3ndam malah peg4ngannya ber4ni kerana benar dan biarlah masa yang menentukan kebenaran tersebut.

Terdahulu, kej4dian kem4langan antara dua tren bertembung di laluan Kelana Jaya ini telah mengakibatkan 47 m4ngsa c3dera par4h dan lagi 166 m4ngsa c3dera r1ngan.

Sumber: Sinar harian via sk