(Vide0)“Tengok ni sengIh-sengIh, tp keluar air mata..” – Shuib kongsi telatah anak an4knya, netiizen seb4k

Terdahulu, menerusi kosmo, Shuib memberitahu anak kedua, Dzahira Talita Zahra, 8, dan ketiganya, Ariq Matin, 6, kerap bertanya tentang ar.wah sebelum tidur.

“Sebelum tidur, kadang-kadang Talita akan menyoal kenapa ibu lama sangat di syu.rga kerana mereka pernah berjanji nak berjalan, tidur dan berkongsi alat solek sama-sama.

“Mahu atau tidak, saya perlu menceritakan perkara sebenar.

Jika tidak mampu nak menjawab, hanya air mata saja jawapannya,” kata pemilik nama lengkap Shahmira Muhamad, 37, itu.

“Uwais sudah faham situasi sebenar dan dialah jadi penenang kepada adik-adiknya. Matin yang paling kerap bertanya secara men.gejut manakala Talita jenis tunjuk emosinya ketika se.dih.

“Allah Maha Besar. Dia ambil bida.dari saya dan gantikan dengan anak sulung yang memang mirip seperti ar.wah ibunya termasuklah peran.gainya,” katanya lagi.

“Sepanjang 17 hari selepas pe.mergian Allahyarham, bukan satu perjalanan yang mudah. Allah beri du.gaan, tapi berkat doa daripada semua orang, saya lalui dengan baik ketika ini.

“Tip.ulah saya tidak se.dih kerana saya tetap manusia biasa tetapi syukur Tuhan telah kurniakan satu kekuatan demi anak-anak.

“Saya sangka semuanya semakin okey tetapi rupa-rupanya rindu itu makin berat tetapi reda semakin bulat. Semoga Allah terus memeluk ar.wah,” katanya lagi.

Seperti biasa, adat dalam hubungan kekeluargaan, adik beradik itu ibarat air yang dicincang tidak akan put.us. Hubungan seibu dan sebapa kekal abadi sehingga akhir hayat.

Begitulah adat hidup dunia, jika ada perselisih.an faham, hendak lah dibetulkan dengan cara yang baik. Didikan ibu dan bapa pada awal usia mereka sangat penting untuk menjamin keharmo.nian dan keakraban.

Menerusi entri terbaru Shuib dalam halaman IG sitisarahraissudin, beliau menulis ringkas kapsyen:

Anak oh anak

Biasa la tengah main elok-elok boleh ga.duh, bila tak jumpa, tahu rindu pulak  Semoga jadi anak-anak soleh dan solehah buat daddy & ar.wah ibu yaa

Video Dibawah:

Komen komen daripada netizen:

Sementara itu, berkongsi perkembangan lain, Shuib berkata, dua anaknya iaitu Dzahira Talita Zahra, 8, dan Ariq Matin, 6, sering bertanya tentang arwah setiap kali sebelum tidur.

“Macam Matin… dia baru berusia enam tahun, kadang-kadang apabila teringat dia akan tanya. Anak perempuan pula apabila sedih dia akan tunjuk.

“Sebelum tidur, dia akan tanya ibu dekat syurga, kenapa ibu lama kat sana padahal dah janji nak berjalan sama-sama, tidur sama-sama, nak kongsi barang sama.

“Dia akan tanya kenapa ibu pergi dan tingg4lkan dia. Nak tak nak kena jawab, kalau tak ada jawapan… bagi air mata saja.

“Uwais dah faham… dia la menjadi penenang untuk adik-adik. Bersyukur Allah maha besar, dia ambil kesayangan bidadari saya ganti dengan anak sulu.ng yang miripnya,” kata Shuib.

Anak perempuan Siti Sarah, Talita sedih tak dapat luangkan masa lebih lama bersama ibunya.

Dalam pada itu, Shuib turut bercerita dia memasang niat untuk menjadikan kesemua anak-anaknya sebagai tahfiz al-Quran sebelum mereka memilih kerjaya masing-masing.

Malah dia berazam untuk menghantar anak bngsunya iaitu Ayash untuk menjadi seorang tahfiz pada usia tiga tahun.

“Saya nak semua anak-anak saya bergel4r tahfiz sebelum mereka bekerja nanti. Saya mahu mereka hidup berpandukan al-Quran.

“Anak yang kecil saya nak dia diajar pada usia tiga tahun. Saya ni datang daripada keluarga yang daIf tiada ahli keluarga yang tahfiz jadi saya mahu anak saya tahu tentang agama,” ujarnya.

Sumber : MSTAR ONLINE/ kisahnyata/trendingsangat

Via Transformasi

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*