“RM5 Atau RM1, Itu Hanyalah Nilai Di Dunia Tapi Di Sisi Allah…,” – Zahiril Adzim Poh0n Jasa Baik, Bantu T4mpung Kos Perub4tan Izuan Fitri

Pelakon, Zahiril Adzim memoh0n kepada semua pihak untuk sama-sama membantu menghulurkan sumb4ngan bagi menampung kos raw4tan pelak0n remaja, Izuan Fitri yang baru sahaja menjalani pembed4han pada bahagi4n ot4k di Hospital Kuala Lumpur (HKL) pada awal bulan lalu.

Jelas Zahiril, dia berharap agar para pengikutnya di media sosial dapat sedikit sebanyak membantu bagi meringankan beb4n yang harus dit4nggung oleh keluarga Izwan.

 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Zahiril Adzim (@zahiriladzim)

“Assalamualaikum wbt semus followers yang kasihi, ini lah adik @iiz1_fi3 yang saya sebutkan dalam live saya semalam.

“Saya nak ajak semua yang baca ini untuk sama – sama bantu perbel4njaan men4nggung k0s berkaitan dengan perub4tan beliau,” tulisnya.

Perkhab4ran tersebut dikongsikan oleh pelakon filem, Ada Hntu itu menerusi sebuah hantaran yang dimuat naik di laman Instagram.

Katanya lagi, seandainya kita memberikan sumbangan walaupun dengan jumlah yanysedikit, namun nilainya tetap besar di sisi Allah SWT.

“Tan4mlah dalam fik1r dan h4ti, andai kata nak sumbang sekecil-kecil yang kita mampu RM5 pun jadi lah. RM5 atau RM1 itu hanyalah nilai di dunia sahaja tapi di sisi الله mungkin jauh besar dari itu InshaaAllah dan yang menghal4ng kita daripada k0rban sekecil nilai itu adalah bis1kan sya*tan.

“Kita doakan supaya Allah memberi kesihatan sepenuhnya kepda adik Izuan Fitri. InshaaAllah,” ujarnya lagi.

Dikesempatan itu juga, bapa kepada seorang anak ini turut memanjatkan doa agar Izwan segera diberikan kesembuhan seperti sedia kala.

Melihat di ruangan komen, rata-rata netiizen turut menzah1rkan rasa sed2h selain turut menyif4t Izwan sebagai seorang pelakon yang berbak4t besar.

“Saya suka tengok adik ni berlak0n. Memang hebat. Semoga adik cepat sembuh ya.

“Semoga diberikan kesmbuhan dan semoga semuanya dipermudahkan.

“Semalam baru tengok dia berlak0n. He was a good act0r. Semoga cepat sembuh,” antara re4ksi-re4ksi netiizen di laman Instagram.

Terdahulu, Zahiril dan Izwan pernah digandingkan bersama menerusi filem, One Two Jaga.

Menurut laporan Berita Harian, Izwan kini telah dipindahkan ke Institut Perub4tan Respirat0ri (IPR) dan memerlukan penyediaan kelengkapan khas seperti tilam untuk pesak1t terlant4r, lampi1n pakai bu4ng, susu dan ub4t-ub4tan.

Sumber: Instagram Zahiril Adzim & Berita Harian

Kredit MH

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*