Ustaz Ebit Lew Law4t Adik Siti Nur Azizah,Beri Hadiah iPhone

Baru-baru ini, seorang wan1ta berus1a 17 tahun bersama teman lelakinya telah ced3ra diser4ng serta dis4mvn tiga lelaki di Jalan Kuching menghala ke Jinjang.

Ketika kej4dian, mngsa didatangi oleh dua lelaki menaiki motosikal RS150 warna kelabu sebelum bertind4k menarik tangan mngsa dalam kej4dian 12.15 tengah malam.

Mngsa, Siti Nur Azizah, dikatakan telah melar1kan diri, namun sekali lagi dih1mpit dan menend4ng motosikal mngsa sehingga terj4tuh. Svspek dipercayai turut melar1kan motosikal milik mngsa.

Kejadi4n itu menyebabkan mngsa kehil4ngan sebelah tangannya dan sehingga kini, oper4si mengesan svspek masih giat dilakukan.

Ebit Lew melaw4t adik Azizah

Kejadi4n itu turut mendapat perhatian daripada seorang pendakwah terkenal, Ustaz Ebit Lew yang bertind4k menziar4hi adik Azizah.

Menerusi hantarannya di laman Facebook, Ebit Lew telah memberikan sumbangan iaitu sebuah telefon pintar jenama iPhone kepada mngsa yang merupakan seorang peniaga dalam talian.

Selain itu, pendakwah tersebut turut menzahirkan rasa sed1h dan seb4k berikutan trag3di yang menimpa gadis berus1a 17 tahun berkenaan.

Seb4k sayu sangat rasa ziarah adik Siti Nur Azizah yang dis4mun ketika bekerja menjual barang secara dalam talian dan menghantar barang dengan motosikalnya.

Ced3ra par4h sehingga tangan kanan kena pot0ng sehingga bahu, motosikalnya juga dicvri.

Menurutnya, Ebit lew turut menyumbangkan sedikit wang tunai kepada mngsa serta emaknya selain meng4kui kas1han melihat Azizah yang tidak memiliki telefon bimbit untuk berniaga.

Saya hadiahkan sebuah iphone dan sedikit wang tunai buat adik ini dan emaknya. Adik ini baik sangat, dia tidak memiliki telefon bimbit untuk buat perniagaan secara dalam talian di laman Instagram

Kehil4ngan ayah 3 tahun lepas

Tambahnya lagi, ayah kepada Nur Azizah telah meningg4l dunia tiga tahun yang lepas dan dia mula berniaga bagi membantu keluarga.

Ayah meningg4l dunia 3 tahun lepas. Semenjak itu Nur Azizah kerja berniaga online live bundle dari 3 tahun lepas. Tak sekolah kerana nak bantu keluarga.

Dia juga turut menzahirkan rasa syukur atas bantuan orang ramai kepada adik Nur Azizah serta turut berkongsikan doa dan amalan yang boleh dilakukannya.

Kredit :Utusan Harian,Facebook Ebit Lew

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*