“Sempat dengar Sham jerit… Allah!” – Kru produksi cerita detIk cem4s kemal@ngan, nampak rakan tempat duduk belakang terc4mpak ke depan

MAL4NG tidak berb4u… itu yang terjadi kepada kru produksi filem yang terlibat kemal4ngan m@ut di Setiu, Terengganu apabila kereta yang dinaiki mereka terbab@s dan melnggar tunggvl kayu.

Menceritakan detik-detik cem4s itu, sal4h seorang kru, Kamarul Anuar Mohamed Nasir berkata ketika kejad1an dia sedang tidur namun hanya terdengar pemandu yang juga Allhyarham Muhammad Nurshamril Abdul Malek menjerit menyebut nama Allah.

Kamarul yang mengalami pat4h tiga jari tangan kirinya turut melihat seorang lagi rakannya Amir Daniel Suhaimi terc@mpak dari kerusi belakang.

“Sekarang ini saya diraw4t di Hospital Besut. Tiga jari tangan kiri saya pat@h dan badan sakIt sampai tak boleh nak bergerak.

“Sebenarnya saya tak pasti macam mana kemal4ngan berlaku sebab ketika itu saya sedang tidur. Tapi sebelum saya tidur, Sham dan Azizi tengah menyanyi kuat-kuat.

“Ketika sedang tidur, tiba-tiba saya rasa terhent4k dan sempat dengar Sham menjerit ‘Allah!’. Saya nampak Daniel yang duduk belakang saya terc4mpak ke hadapan saya.

“Kepala Daniel dekat airbag depan saya, kaki dia di tempat duduk belakang dan badan dia di atas saya,” kata Kamarul ketika dihubungi mStar.

Pada mulanya saya ingat Sham hanya pengsn sahaja. Saya hanya tahu Sham meninggl dunia melalui laman sosial. KAMARUL KRU PRODUKSI FILEM

Pada Rabu, seorang kru produksi filem m@ut manakala tiga lagi rakannya par@h selepas kend3raan dinaiki mereka terbabas dalam kemal4ng@n kira-kira jam 1.15 tengah hari.

Dalam nah@s yang berlaku di Kilometer 71, Jalan Kota Bahru- Kuala Terengganu, di Setiu, pemandu Muhammad Nurshamril Abdul Malek mengalami keced3raan par4h dan disahkan meningg4l dunia di l0kasi kejadian.

Manakala penumpang belakang, Amir Daniel Suhaimi, 23, mengalami keced3raan par4h ret4k di bahagian leh3r.

Sementara itu seorang lagi penumpang belakang, Nur Azizi Nazril Abd Aziz, 26, par4h selepas putvs tangan kiri.

Dalam pada itu, Kamarul turut berkongsi keadaan mereka sebelum dikeluarkan dari kenderaan tersebut.

“Masa itu, saya minta orang ramai keluarkan Daniel dalu tapi keadaan p0sisi dia agak suk4r untuk dikeluarkan. Jadi, saya buka seat belt dan terus keluar kereta.

“Badan saya tak boleh gerak, orang ramai yang tolong angkat saya ke tepi. Saya hanya nampak orang angkat Sham sahaja. Lepas itu, saya dah tak tahu apa-apa.

“Pada mulanya saya ingat Sham hanya pengs4n sahaja. Saya hanya tahu Sham meningg4l dunia melalui laman sosial,” ujarnya.

Sementara itu, pengarah Aziz M Osman mengakui empat kru pr0duksi yang terbabit kemal4ngan dalam perjalanan pulang ke Kuala Lumpur selepas menjalani pengg4mbaran d0kumentari terbitan produksinya, Ace Motion Pictures Sdn Bhd.

Aziz, 59, menerusi laporan portal berita berkata, ketika kejad1an dia bersama isteri, bapa mntua dan seorang anak yang juga kru pr0duksi menaiki kenderaan lain untuk pulang ke Kuala lumpur.

“Kami dalam perjalanan pulang, kalau tanya saya, saya sendiri tak boleh jelaskan bagaimana keadaan berlaku kerana kami sudah jauh ke depan dan tidak dapat berhubung dengan mereka,” ujarnya.

Kredit Mstar

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*