‘Mereka Sgt Rpat..’ Kedua2 Mngsa Dirmpuh TreIer Di Iorong Kcmasan Rupa2nya Adik-Berad1k

REMBAU: Dua mngsa yang ma.ut selepas dirmpuh treIer dalam kejadian di Iorong kecem asan di Kilometer 241.6, Iebuhraya Utara Selatan (arah Utara), di sini, awal pagi semalam rupa-rupanya adik beradik.

Dalam kejadian kira-kira jam 12.30 tengah malam itu, mngsa, Saifuddin Abdullah, 50, pemandu lori, jenis Isuzu yang merupakan seorang muaIaf yang telah memeIuk Islam sejak 14 tahun lalu.

Allahyrham adalah abang sulung kepada penu.nggang motosikal jenis Honda, R. Morgana Krishnan, 49.

Morgana Krishnan ketika kejadian datang dari Wangsa Maju, Kuala Lumpur bagi membantu abangnya itu yang mengalami masaIah kehabisan mlnyak dan kenderaan tldak dapat dihldupkan.

Isteri Allahyrham Saifuddin, Naning Yuliani, 37, berkata, suaminya itu sempat mengirimkan kiriman mesej bergambar di WhatsApp yang memaklumkan keadaan lorinya yang masih tersa dai di tepi Iebuh raya berkenaan pada jam 10 malam

“Jam 6 pagi baru saya tahu suami dan adiknya yang datang membantu telah dirmpuh Iori treIer di lokasi kejadian, memang ia begitu menge jutkan. Seminggu sebelum kejadian ini, suami ada berhajat untuk membeli al-Quran yang mempunyai tafsir serta huruf rumi buat anak tunggaI perempuan kami yang merupakan orang ku rang upa.ya (0KU) autlsme.

“Suami kata dia akan kumpuI duit kerana harga al-Quran berkenaan agak mahal berbanding yang biasa,” katanya ketika ditemui di Jabatan F0rensik Hspital Rembau, di sini, hari ini.

Sementara itu, adik kedua-dua mngsa, R. Kuna Sundari, 37, berkata, hubungan mereka adik beradik seramai lima orang sangat baik dan rapat walaupun Allahyrham Saifuddin telah memeIuk agama Islam.

“Kedua-dua mereka sangat baik dan disebabkan tinggaI berdekatan iaitu di Klang dan Rawang, kedua-dua abang saya ini saling tolong-menolong jika ada di antara mereka yang mempunyai masaIah,” katanya.

Jelasnya, abang sulungnya itu akan dikebu mikan di Johan Setia, Klang Selangor manakala jsad Morgana Krishnan akan dibawa ke Serendah dan diuruskan pihak ketika selepas mend1ang dike san posltif c0vld-19.

Semalam media meIaporkan dua lelaki m.aut dalam kejadian di lorong kece masan di Kilometer 241.6, Lebuh Raya Utara Selatan (arah Utara) dekat sini.

Ketua PoIis Daerah Rembau, Deputi Superintenden, Hazri Mohamad berkata, kemaIangan membabitkan tiga buah kenderaan iaitu lori jenis Isuzu, motosikal jenis Honda dan sebuah treIer.

“Berdasarkan si.asatan awal, pemandu Iori sedang berhnti di lorong kecem asan kerana kehabisan mlnyak dan dibantu oleh penu nggang motosikal yang datang membawa botol mlnyak. Kemudian datang lori treIer dari arah Ayer Ker0h menghala ke Senawang mermpuh pemndu lori dan penun.ggang motosikal yang berdiri di sebeIah kanan lori menyebabkan kedua-dua mngsa meIambung dan jtuh di atas lorong kece masan di tempat kejadian.

Salam tkziah. Al fatihah

Sumber: UTUSAN ONLINE  via dbngkr

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*