Gagal potong barisan, ‘brader kopiah’ dikecam – “Sendiri salah, sendiri koyak”

Gara-gara kereta dipandunya g4gal memotong barisan, seorang lelaki bertind4k sams3ng apabila did4kwa mengekori kenderaan pemandu yang tidak memberikannya laluan di lorong berkenaan.

Seorang pengguna laman Twitter, @vicenzolorenzo berkongsi rakaman dashcam memaparkan kereta jenis Proton Perdana berwarna hitam itu cuba ‘meny3lit’ masuk ketika kenderaan lain sedang menunggu lampu isyarat merah.

Bagaimanapun, mangs4 terus memandu dan tidak memberi peluang tersebut lalu menyebabkan kereta lelaki itu terp4ksa ke bahagian tepi sedikit sebelum berjaya memasuki laluan berkenaan.

Bu4ng la kopiah tu, buat m4lu je!

Tidak berakhir di situ, lelaki tersebut kemudiannya mengekori m4ngs4 yang ketika itu mahu menghantar rakannya pulang di sebuah kawasan perumahan sebelum mereka berjumpa ‘face to face’ antara satu sama lain.

Selepas memberhentikan keretanya, lelaki itu dilihat keluar tanpa pelitup muka selain berjalan dengan gaya lagak s4mseng sekali gus mendekati serta meminta penjelasan daripada mangs4.

Rakaman berdurasi dua minit 19 saat itu diulang kicau hampir 650 kali dan menerima pelbagai reaksi warganet meng3cam tindak4n ‘acah-acah’ sams3ng lelaki terbabit yang disifatkan mem4lukan apatah lagi dengan imej berkopiah.

Sendiri salah sendiri koyak!

Siap bawa keluar rok0k, terpaling sams3ng

Ahli PAS ke ni? Minta p0lis si4sat

Kan dah mendapat!

Malah, ada juga individu meny3mak s4man Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) berdasarkan nombor plat kenderaan lelaki itu yang did4kwa mempunyai jumlah sebanyak RM8,150.

Namun begitu, tiada maklumat lanjut dikongsi atau sebarang kenyataan p0lis berhubung kejadian terbabit.

Sumber: Twitter @vicenzolorenzo

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*