Pad4h Sc4m Orang, P0sting Pembeli Hantar ‘Sant@u’ Dekat Sc4mmer Ini Jadi Perhatian

Zaman sekarang, banyak k3s pen!puan secara online kita boleh lihat.

Mungkin ada juga di sini yang mengalami nasib sama. Sememangnya ia sangat meny4kitkan, lebih-lebih lagi jika kena tipu dengan jumlah yang banyak.

Sudah tentu, lap0ran p0lis perlulah dibuat untuk meminta orang yang bertanggungjawab itu memulangkan kembali duit kita. Namun, ia bukan semudah itu kerana perlu melakukan beberapa perkara dan perlu menunggu. Kadangkala ia mengambil masa bertahun-tahun lamanya.

Lain pula dengan p0sting di Twitter ini memaparkan perbualan antara seorang pembeli yang dikatakan menghantar ‘s4ntau’ kepada seorang penjual telah mencvri perhatian ramai..

Lihat posting itu di bawah:

Hantar santau lepas kena t!pu dengan penjual

Menerusi p0sting tersebut, kelihatan seorang pengguna Twitter @alffm_ berkongsi screensh0t perbualan di antara seorang sc4mmer dan pembeli.

Difahamkan, scammer tersebut telah men!pu pembeli itu yang telah mengakibatkan kerugian duit pembeli tersebut.

Disebabkan terlalu mar4h, pembeli tersebut telah menghantar ‘sant4u’ kepada scammer berkenaan. Perkara itu menyebabkan sc4mmer itu terus meminta agar ia diberhentikan dan akan memulangkan kembali duitnya.

“Minta nombor penyantau, nak mintak balik RM400 yang kena sc4m dulu” – Netizen

Dalam pada itu, tinjauan di ruangan komen mendapati rata-rata netizen memberikan pelbagai reaksi. Ada yang menasihatkan ia tetap syirik dan haram walaupun orang itu berpuas hati melakukannya.

Ketika artikel ini ditulis, p0sting berkenaan telah meraih 6,041 retweets, 594 quotes tweets dan 8,140 likes di Twitter.

Berikut di bawah adalah antara k0men daripada netizen di TikT0k:

 

Sumber says

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*