ASY1K Main TikT0k Dan Selfie, Handphone Staff DIC4MP4K Majikan

Melalui satu video yang tul@r di laman twitter semalam adalah berkenaan dengan seorang majikan telah bertind@k mem@rahi pekerjanya yang selama ini kerap berself!e dan bermain TikT0k semasa bekerja.

Dalam video itu jelas bahawa majikan tersebut mendapat banyak adu@n berkenaan dengan pekerja tersebut. Majikan wanita tersebut sudah berada hampir 15minit di hadapan pekerja tersebut tetapi keh@dirannya tidak dised@ri oleh pekerja itu kerana leka bermain telefon bimbit.

Majikan tersebut meminta telefon bimbit pekerjanya dan menghemp@s telefon tersebut ke lantai sehingga berkec@i.

Perk0ngsian video yang oleh saI@h seorang warga twitter itu mendapat banyak k0men baIas berkenaan isu tersebut. Mereka bersetuju majikan tersebut meneg0r dan memar@hi pekerja tersebut namun tind@kan membal!ng telefon bimbit adalah tidak waj@r kerana itu adalah harta milik pekerja.

Bukan nak saI@hkan sesiapa tapi tahu kot tempat kerja jangan main hp kalau takde benda urgent dibuat pulak majikannya m00d swing. Dua2 tak pr0fessional.

Boss melayu especially perempuan memang macam ni ea, tanya je. sebab dah pernah ada experience, per@ngai nauzubillah sebabtu c0mpany tak maju maju W00zy face.

Hp tu kalau majikan beli boleh la dimaafkan kalau dia sendiri beli . Ehhh ingat beli hp pakai bulu ketiak ke ! Aku dulu main fone masa kerja dpt vcn je . Gaji pot0ng . Ini sampai camp@k !! Hmmm cari kerja lain je la ! Dah la ramai tukang ngadu . Dia rakam pastu share tak pe plk!
Ini kalau nak buat rep0rt pun kene fikir banyak kali. Bila ditanya sebab nanti takkan nak jawab “saya main tikt0k waktu kerja” Face with tears of joy. Apa-apa pun bos dia tak patut hemp@s phone.

Kalau aku dapat pekerja camni pon, aku m@rah. cuma c@mpak phone dia tu mel@mpau lah.

Better lah dari senyap senyap kena f!red.

Bagi kami sebagai pekerja tidak harus salah gunakan masa untuk bekerja dengan melakukan perkara yang tidak berfaedah dan melal@ikan. Dalam masa yang sama majikan perlu bijak mengawal em0si supaya tidak terl@mpau agr3sif hingga mer0sakkan harta benda pekerja.

Video:

Sumber dipetik dari Lepatpisang

 

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Like Page Kami Juga Di Facebook @Glowmedia

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*