Media Perancis Puji Cara Hidup Islam, Percaya Mampu CEG4H C0VID-19 Daripada MEREB4K

Lebih 100,000 orang pesa.kit telah dicatatkan di 146 negara. Manakala lebih 156,000 orang telah dijang.kiti wa.bak ini. Dengan Malaysia mencatatkan penambahan pesa.kit kepada 428 orang hari ini.

Namun apa yang menarik, di tengah-tengah kesibukan dunia melayan kekec0han yang bermula di Wuhan, China ini. Para pengamal media di Perancis telah mengambil langkah p0sitif dengan memuji cara hidup orang Islam yang dilihat mampu untuk menghin.dari dari tu.larnya wa.bak C0VID-19.

Perkara ini dik0ngsi oleh tok0h agama Ind0nesia, iaitu Presiden Nusantara F0undation, Ustaz Shamsi Ali di laman rasmi Instagram miliknya dengan menyatakan bahawa media perancis memuji cara hidup orang Islam dengan tengah-tengah penye.baran wa.bak ini.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Imam shamsi Ali (@imamshamsiali) on

“Media-media di Perancis menyatakan bahawa yang paling selamat dari C0rona adalah wanita-wanita muslim yang berh!jab karena mereka tertutup wajah, badan. Tidak bersalaman dengan orang asing, tidak berc!uman, dan tidak saling berpel0kan,” kata Ustaz Shamsi Ali.

Perkara ini disok0ng oleh beberapa pengikutnya di laman Instagram dengan ada yang menambah bahawa manfaat berwudhu juga mampu mence.gah seseorang itu daripada dijang.kiti C0VID-19.

Selain itu ada juga beberapa warganet yang menyatakan lara.ngan memakan haiwan-haiwan pelik seperti bab!, kucing, anjing, ular, tikus atau kelawar adalah lara.ngan bagi tujuan kebaikan hidup seseorang manusia.

Setakat hari ini, Ind0nesia telah mencatatkan angka 96 pesa.kit di seluruh negara dengan kema.tian pertama dicatatkan minggu lalu. Kes pertama yang dicatatkan oleh Ind0nesia adalah wanita muda dan ibunya yang dijang.kiti setelah menerima kunjungan pelanc0ng dari Jepun di Batam. – Sumber dipetik dari Thev0cket

 

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Like Page Kami Juga Di Facebook @Glowmedia

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*