Anak Risau A.Aida Bantu APM: “Jika Ma.ti, Saya Redha… Ma.ti Senyum Bantu Orang”

Selepas membuat keputusan untuk men!nggalkan rumah demi menabur bakti berkhidmat membantu Angg0ta Pertahanan Awam (APM) mendepani wa.bak C0vid-19, pr0duser Datuk A. Aida berkata anak-anaknya b!mbang dan ada yang menang!s. A. Aida atau nama sebenarnya Zaidah Awang, 49, memberitahu tiga anaknya khu.atir sekiranya dia dijang.kiti wa.bak berkenaan kerana terl!bat dalam aktiviti sukarelawan itu.

“Anak-anak saya menang!s. Mereka kata kenapa saya nak terl!bat dalam aktiviti seperti ini? Saya kata, bila lagi kita nak bantu masyarakat… Jika ditakdirkan saya ma.ti, saya redha kerana setidak-tidaknya saya dah tol0ng orang.

“Saya kata pada anak-anak, mereka tak payah b!mbang sebab saya dah tinggalkan harta untuk mereka hidup kalau saya ma.ti. Kalau ma.ti pun dalam senyum kerana saya buat kerja membantu orang,” kata A. Aida yang mempunyai tiga orang anak bernama Wan Az Aleesa, 23, Wan Azevanatatassha, 18, dan Muhammad Rahul yang berusia 11 tahun.

A. Aida yang juga Leftenan Kol0nel (Bersekutu) APM terlibat membantu angg0ta badan berunif0rm itu di beberapa pusat kuarant!n sekitar Kuala Lumpur dari segi pengagihan makanan dan minum untuk mereka yang bertugas.

Selain bantuan peribadi itu, dia juga turut menghulurkan sumbangan dalam bentuk wang kepada mereka yang terl!bat untuk meringankan keperluan keluarga. Dalam pada itu tambah A. Aida, apa yang dilakukannya itu ialah sebahagian daripada tugasnya sebagai hamba Allah yang banyak mengurniakan rezeki kepadanya selama ini.

Katanya daripada dia berada di rumah tanpa melakukan aktiviti berfaedah untuk masyarakat ia tidak memberi apa-apa pengertian dalam dirinya sedangkan dia adalah ahli bersekutu agensi itu: “Untuk menyertai aktiviti ini, banyak langkah kesela.matan diri dilakukan dan perlu dipatuhi,” katanya.

Dalam pada itu, Timbalan Pengarah APM Kuala Lupur, Leftenan Kol0nel (PA) Mohd Zahri Abdul Aziz berkata, sebanyak empat pusat kuarantin dibuka di Kuala Lumpur iaitu di Institut S0sial Malaysia Sungai Besi, Akademi SPRM Jalan Duta, H0tel Crystal Cr0wn, Kepong dan H0tel L0tus, Medan Tuanku.

Pusat-pusat kuarantin ini menempatkan wakil agensi terlibat termasuklah dari P0lis Diraja Malaysia (PDRM), Rela, B0mba, Kementerian Kesihatan dan Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL).

Setakat ini kira-kira 320 orang angg0ta APM terl!bat di semua lokasi kuarantin Kuala Lumpur yang bekerja secara syif. Kami bertindak sebagai penyelaras kepada agensi-agensi terlibat dalam menjalankan 0perasi membendung penu.laran wa.bak ini,” katanya. – Sumber & foto dipetik dari Myartis, mStar

 

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Like Page Kami Juga Di Facebook @Glowmedia

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*