Warganet Bengang Aliff Syukri Ingkar PKP, Sering Ke Sana Sini

Sudah masuk tahap ke 2 Perintah Kawalan Pergerakan (PKP), namun masih ada lagi yang berdegil untuk keluar sesuka hati. Kali ini, undang-undang lebih ketat dan pihak berkuasa telah memaklumkan bahawa hanya seorang sahaja wakil ahli keluarga dibenarkan keluar untuk membeli barangan keperluan atau ubat sahaja.

Namun, ha.ngat diperkatakan kini apabila jutawan k0smetik Datuk Seri Aliff Syukri yang dilihat masih ke sana sini berulang-alik dari Janda Baik, Pahang ke Kuala Lumpur, sedangkan pihak kerajaan sudah pun mengeluarkan arahan bahawa rakyat tidak boleh pegi ke mana-mana tempat melebihi radius 10 kilometer (km) dari kediaman masing-masing.

Malah, anak-anaknya juga yang sebelum ini tinggal bersama Datin Seri Nur Shahida kini bersama dengan bapa mereka.

“Degilnya ingkar PKP, macam mana boleh lepas?”

Rata-rata warganet bengang dengan sikap degil Aliff yang didak.wa mengingkari arahan PKP.  Mereka mempertikaikan tindakannya, tidak adil untuk rakyat lain yang patuh duduk di rumah, tetapi usahawan itu pula boleh pergi ke mana-mana sahaja dan tidak ditahan oleh pihak berkuasa.

Kami harap Aliff ada penjelasan kukuh disebalik tindakannya itu. Dalam keadaan genting ini amat penting untuk kita mematuhi arahan yang dikeluarkan oleh kerajaan demi kesela.matan bersama.

Apa-apa pun, harapnya orang ramai terus mengikuti arahan sepanjang tempoh PKP 2 ini. Kalau tiada urusan penting, duduk rumah sahaja agar kita dapat segera memut0skan rantaian penu.laran wa.bak C0VID-19 dan kembali menjalani kehidupan seperti biasa. – Sumber dipetik dari Beautifulnara

 

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Like Page Kami Juga Di Facebook @Glowmedia

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*