“Kes4n Tmp0kan Dar4h Pada Cad4r” Rem4ja 16 Tahun C@mpk B4by Dari Tingk@t Dua

Seorang bay1 lelaki yang masih berny4wa dan bertali pus4t dipercayai baru dilahirk4n ditemukan berlumvran dar4h di bumbung sebuah rumah teres dua tingkat di Taman Seri Dermawan, Bercham semalam.

Ketua P0lis Daerah Ipoh ACP A. Asmadi Abdul Aziz, berkata, pihaknya menerima panggilan mengenai penemuan bay1 itu pada jam 12.35 tengah hari daripada orang awam.

Beliau berkata bay1 itu telah dic4mpak oleh seorang remaja perempuan berumur 16 tahun dari tingkap biliknya yang terletak di tingkat dua dengan ketinggian kira-kira sembilan meter.

“Seorang s4ksi yang juga jiran svspek mendengar bunyi kuat yang terjatuh di bahagian bumbung rumahnya dan kemudian menemukan bayi berkenaan sebelum bertindak menghubungi pihak p0lis untuk tindakan lanjut,” katanya ketika dihubungi malam tadi.

Menurutnya, pemeriksaan di bilik svspek yang masih belum ke sek0lah kerana baru sebulan berpindah ke rumah berkenaan dari Batu Caves, Selangor mendapati terdapat kesan tomp0kan dar4h pada gerigi tingkap serta cadar biliknya.

A. Asmadi berkata bay1 itu berada dalam keadaan kritlk4l dan mengalami keced3raan pada bahagian kep4la dan kini diraw4t di Unit Rawatan Rapi Neonatal, Kompleks Wanita, Kanak-Kanak dan Kardiologi, Hospital Raja Permaisuri Bainun di sini.

“Svspek telah dibawa ke h0spital sama untuk menerima raw4tan lanjut…keterangan lanjut masih belum diterima kerana remaja itu dalam keadaan lem4h akib4t mengalami pendar4han selepas melahlrkan bayi berkenaan,” katanya.

Katanya, s0al siasat ke atas ibu dan dua adik svspek mendapati mereka tidak mengetahui tentang kehamllan remaja itu, malah semasa kej4dian dia tidak menunjukkan sebarang pet4nda mahu melahlrkan anak sebaliknya hanya memberitahu baru sahaja datang h4id.

Beliau berkata s4ksi-s4ksi ke.s berkenaan akan dipanggil ke Ibu Pejabat Polis Daerah Ipoh untuk dirak4m percakapan bagi membantu sias4tan lanjut.

Sumber : Bernama , Facebook , Sin Chew Daily