Ibu Hanya Mampu Melihat Anak Perempuannya Ditik4m Beberapa Kali Dengan Pis4u Gara-Gara S4kit

Hulu Terengganu: Seorang remaja perempuan berusia 19 tahun ditemui m4ti dipercayai dibunvh dalam kejadian s4mun di Kampung Lubok Batu, Telemong, di sini, hari ini.

Dalam kejadian jam 2.30 petang itu, mangs4, Siti Nur Surya Ismail ditemui tertiar4p di ruang tamu rumah berkenaan oleh adiknya, Siti Nur Syuhada, 15, yang baru pulang dari sekolah.

Abang mangsa, Mohd Zaid Azroi, 28, berkata, dia menyedari kejadi4n itu selepas dihubungi Syuhada ketika dia sedang bekerja di Kampung Bukit Payong.

“Adik (Siti Nur Surya) dibunvh kejam dengan beberapa kesan (tikam4n) dipercayai senj4ta taj4m di beberapa bahagian badan termasuk putvs pergelang4n tangan kiri.

“Ketika kejadi4n hanya ibu sahaja yang ada di rumah. Ibu yang terlantar s4kit hanya mampu melihat kerana dia menghidapi s4kit k4nser ot4k,” katanya ketika ditemui di lokasi kejadi4n.

Sementara itu, Ketua Jabatan Siasatan Jen4yah Terengganu, Asisten Komisioner Mohd Marzukhi Mohd Mokhtar ketika ditemui mengesahk4n kejadi4n itu.

Katanya, siasat4n masih dijalankan di lokasi kejadi4n dan berdasarkan petunjuk k3s ini dipercayai dilakukan oleh seorang individu.

“Barangan yang hilang membabitkan w4ng tunai. Siasat4n awal mendapati kejadi4n dipercayai berlaku jam 9 pagi,” katanya.

Sumber :harian metro