“Alhamdulillah, sihat. Tak rasa dem4m” – Muhyiddin Yassin k0ngsi keadaan selepas terima v4ksin

Umum mengetahui, Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yasin telah menerima suntik4n v4ksin C0vid-19 jenis Pfizer pada 24 Februari lalu.

Justeru itu, menerusi laman Facebook milikny4, beliau telah berk0ngsi pengalaman dan keadaan selepas beberapa hari menerima suntik4n v4ksin tersebut ek0ran pelbagai soalan mengenai perkara itu telah diterima.

Menerusi perkongsi4n berdurasi dua minit itu, Muhyiddin berkata keadaannya baik-baik sahaja dan tiada sebarang simpt0n yang kurang elok selain turut meminta agar rakyat bekerjasama dalam men4ngani w4bak C0vid-19.

“Saya y4kin ini adalah v4ksin yang selamat dan berkes4n. Alhamdulillah, saya ras4 sih4t. Tak ada rasa dem4m, luar biasa. Makan macam biasa, seler4 macam biasa..

“.. Jadi bagi saya v4ksin yang saya terima ini baik. Sekali lagi, saya meminta agar semua memainkan peranan masing-masing. Dengan cara ramai-ramai mendaftar untuk dapatkan suntik4n,” katanya.

Muhyiddin juga sempat berpes4n agar prosedur operasi standard (SOP) yang ditetapkan oleh pih4k berku4sa masih dipatuhi oleh semua orang agar dapat memutusk4n rantai4n v1rus C0vid-19.

Perk0ngsian beliau itu mendapat k0men p0sitif daripada warganet yang m3muji sik4p profesionalnya selain berharap agar rakyat sentiasa dalam keadaan harmoni dan sejahtera.

Mereka juga mengucapkan terima kasih kepada Ahli Parlimen Pag0h itu kerana sudi menjadi rakyat Malaysia pertama yang menerima suntik4n v4ksin.

Alhamdulillah, lepas ini rakyat pula! Semoga semuanya dipermudahkan serta keadaan makin pul1h dan kembali seperti sedia kala. Amin

Sumber: Facebook Muhyiddin Yassin