Kotak4n j4nji dengan suami, Syanie Hisham kini istiqm4h berhij4b

Pelakon dan usahawan Syanie Hisham kini m3milih untuk b3rtudung, serent4k pada hari pernikahannya dengan suami Zahril Hafiz Mohammed Nor, 41, yang diadakan pada 19 Februari lalu.

M3metik temubual bersama Media Hiburan, Syanie atau nama sebenarnya Syaniza Hisham mendedahk4n keputusannya itu sudah disuarak4n kepada suaminya sejak tahun lepas.

Malah, suaminya juga pernah bert4nya bila dia mahu b3rtudung. Namun, pada waktu itu peserta pr0gram Masterchef Selebriti musim kedua itu masih belum pasti bila waktu yang sesuai.

“Saya memang ada berk0ngsi dengan suami (ketika itu masih berst4tus tun4ng) mengenai keputusan nak b3rtudung. Dia ada bertanya bila nak ke arah itu. Saya bagaimanapun menjawab belum pasti lagi bila. 
“Cuma ada beri bayang4n akan b3rtudung secara rasmi pada hari pernikah4n. Dia pun paling suka dengan apa yang saya bak4l lakukan. 
“Tanpa bercakap panjang, dia hanya tvnduk bersetuju. Alhamdulillah, saya kotak4n perkara itu saat kami diijabkabulk4n,” ujar Syanie.

Tambah pelakon berusia 47 tahun itu lagi, dia nek4d membuat keputusan tersebut demi menjag4 b4tas dan maru4h suaminya tambahan lagi selepas sah bergel4r isteri.

“Apa jua keputusan saya lakuk4n, dia tetap menyok0ng,” kata Syanie.

Syanie mengikat tali pertunang4n pada bulan Ogos tahun lalu sebelum melangsungk4n pernikahan buat kali ketiga bersama p3runding kewangan berst4tus dud4 tanpa anak di Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (JAWI).

Sumber: Media Hiburan