Mereka Terpaks4 K3liling Lelaki Yang Tiba Tiba Solat Tengah Jalan Sebab T4kut Kena L4nggar

PETALING JAYA – Aks1 seorang lelaki mengerjak4n ‘solat’ di atas jalan raya telah menjadi bual4n netizen selepas klip video itu tul4r di laman sosial sejak tengah hari tadi.

Klip video berdurasi 32 saat itu telah dimuat naik di laman Facebook, Info Roadblok JPJ/ Polis itu telah ditonton lebih 17,000 kali dan dik0ngsi lebih 60 orang pengguna sehingga pukul 4 petang tadi.

Difahamkan kejadi4n itu berlaku di bawah jejamb4t jalan raya berhampiran Kuil Batu Caves menghal4 Ulu Yam.

Menerusi klip video tersebut, kelihatan seorang lelaki sedang menunaik4n solat di bawah jejamb4t berkenaan sambil ‘dik4wal’ oleh beberapa pengguna jalan raya.

Pada masa sama, pengguna jalan raya juga turut memberhentik4n kenderaan masing-masing di tepi jalan dan ada juga terpaks4 memperlahank4n kenderaan supaya tidak melangg4r lelaki berkenaan.

“Kejadi4n dirak4m semalam, info awal yang diterima seorang lelaki tidak sium4n solat bawah ‘flyover’ berhampiran Ku1l Batu Caves menghala Ulu Yam.

“Tindak4n tersebut membahayak4n ny4wa, nasib baik orang awam tolong jagak4n jalan sehingga dia selesai” kata hantaran itu.

Aks1 lelaki itu bukan sahaja men4rik perhatian pengguna jalan raya, malah pengguna media sosial juga turut meninggalk4n komen pada hantaran di laman Facebook itu

Rata-rata mereka mendoakan keselamatan lelaki terbabit dan m3muji sik4p s3gelintir pengguna yang sanggup berg4dai nyaw4 menjaga lalu lint4s ketika lelaki itu ‘solat’.

VIDEO

https://www.facebook.com/inforoadblockjpjpolis/videos/141555951083985/

Sumber : KOSMO ONLINE