Gantl Tugas Arwh Ibu Jaga Adik2, Bapa Sbak Ank ‘pend4m’ Bnyak Rasa Slepas KhiIangan Ibu.

Bila tiba waktu tuhan mengambil insan tersayang yang selalu disisi, dihati dan menemani jiwa hari-hari, pasti kita akan rasa seperti dentvman haIiIntar yang mem3cah gunung ganang.

Lebih-lebih lagi jika insan tersebut adalah kedua ibu bapa kita, saklt sangat. Namun, sebagai hamba kita perlu sentiasa red4 dengan ketentu4n yang telah ditetapkan.

Begitulah kisah yang dik0ngsi oleh seorang bapa tungg4I, Nazri Ahmad di laman Facebook miliknya di mana dia berkongsi Iuah4n anaknya yang sangat merinduk4n arwh isterinya.

Bagaimanapun, bapa enam anak berkenaan kec3wa kerana tldak lagi menjadi ‘teling4’ yang selalu mendeng4r setiap Iuah4n hati anaknya itu.

Menerusi tngkap layar perbualan Whatsapp, anak sulungnya yang dikenali sebagai Indah meIuahk4n kerindu4n terhadap ken4ngan-kenang4n dulu bersama kedua ibu bapanya.

Dalam pada itu, dia turut meIuahk4n rasa ‘pen4t’ menjaga adik-adiknya yang lain di samping perlu menjalank4n tugas sebagai pelajar sekolah.

Namun begitu, segala isi hat1nya itu diIu4hkan kepada orang lain. Lantar4n itu, si bapa terkes4n dan meras4kan dirinya gag4l menjadi seorang bapa yang baik kerana anaknya berpaling ‘t4dah’ dalam meIuahk4n isi hati.

Indah rasa snyi, tak sabar nak jumpa mama

Apabila membaca kesemua Iuah4n berkenaan, Nazri yang ketika itu berada dalam kereta dengan segera mem3cut l4ju untuk pulang ke rumah berjumpa dengan anak-anaknya walaupun terpksa meris1k0kan keselamatan dirinya.

Malah, dia turut s3bak membaca mesej anaknya mungkin kerana telah lama mem3ndam perasaan seorang diri.

M3ninjau ke ruangan k0men, rata-rata netizen berasa simpat1 tatkala membaca Iu4han anak kecil itu. Bahkan, netizen tldak henti memberikan kata-kata semangat buat keluarga mereka.

Semoga ‘bro’ diberikan kekuatan

Difahamkan lagi, isteri Nazri, Natasya Mik’yaI mninggl dunia secara meng3jut pada bulan Februari lalu.

Sumber: Facebook Nazri Ahmad, omm