“Sebulan Dicari Masih Beb4s,” Sajat D4kwa P0lis Ada K3s Lain Lebih Penting

Meskipun sudah sebulan diburu Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS), usahawan k0ntroversi Sajat nampaknya masih akt1f di media sosial dipercayai membuat ‘live’ di akaun Instagram miliknya pagi semalam.

Menurut laporan Kosmo! Online, individu dipercayai Sajat itu bagaimanapun tidak menunjukkan wajah kepada warganet selain mengatakan dirinya dalam keadaan baik.

Malah, usahawan berusia 36 tahun tersebut menjawab beberapa soalan termasuk isu murt4d dan dakw4an b3rsem­bunyi daripada pihak JAIS dan p0lis.

“Kata kita murt4d, suka hati saja (buat t0hmahan),” kata Sajat selepas tul4r sebuah video yang memapark4n dirinya seolah-oleh berniat mahu menuk4r agama, tiga minggu lalu.

Menerusi laporan sama, dia turut men4fikan kononnya b3rsembunyi selepas w4ran tangk5p dikeluarkan susul4n g4gal hadir untuk sebut4n semula kes di mahkamah pada 23 Februari lalu.

“Bila masa (saya) meny0rok. Muka cantik hendak meny0rok? Mer3pek!,” kata pemilik nama Muhammad Sajjad Kamaruzzaman itu.

Selain itu, Sajat juga mend4kwa pihak berku4sa tidak menc4ri dirinya selain yakin p0lis mempunyai k3s atau urus4n lebih penting berbanding dirinya.

Difahamkan, itu adalah ‘live’ pertama Sajat sejak pihak berku4sa berusaha menj3jakinya yang dipercayai menghil4ngkan diri sehingga gag4l dikesan.

Sumber: Kosmo! Online(Zulkifli Manzor)