Syarikat Pindah Pejabat, Hadiahkan Seutas Gelang Em4s Untuk Cleaner

Walaupun seseorang itu bekerja sebagai cleaner, mereka masih manusia biasa yang memb4nting tulang empat ker4t dalam mencari rezeki yang halal walaupun sering dipand4ng rendah oleh sesetengah masyarakat.

Bagaimanapun, seperti perkongsian seorang lelaki di laman Twitter dikenali sebagai Izwan Sajjer, menceritakan cara dia dan rakan sekerja yang lain ‘meny4ntuni’ cleaner yang pernah berkhidmat di syarikatnya. Bahkan, stigm4 negatif terhadap golongan ini sama sekali tidak dipraktikk4n, malahan mereka sangat menghormati pekerja itu.

Menerusi thread ringkas itu, lelaki ini menjelaskan cleaner yang dikenali sebagai Kak Jati, merupakan seorang pekerja yang sangat rajin dan disenangi oleh pekerja-pekerja di situ. Walau bagaimanapun, atas sebab syarikatnya terp4ksa berpindah ke ibu kota Kuala Lumpur, pekerja itu terp4ksa diberhentik4n.

Walaupun ber4t hati untuk melep4skannya, pekerja-pekerja di situ mengambil inisi4tif dengan menghadiahkan seutas gelang emas kepada wanita itu. Difahamkan, wanita tersebut telah diser4hkan kembali kepada ag3nsinya semula sebelum dipindahk4n ke tempat lain. Menerusi foto yang dikongsi, dapat dilihat reaksi gembira Kak Jati menerima hadiah tersebut.

Sumber : Oh Bulan