Aliran tr4fik ke pantai timur s3sak sejak pagi tadi, ini yang disuarakan netizen tentang kes3sakan ini

PETALING JAYA – Berbaki dua hari menjelang ‘t0tal lockd0wn’, aliran tr4fik ses4k tervk di Tol Gombak dan Tol Sungai Besi, hari ini.

Trafik didapati s3sak di kedua-dua tol menghala ke pantai timur dan selatan tanah air yang dirakam sekitar pukul 10 pagi tadi.

Gambar aliran trafik itu tular di sebuah page di laman sosial Facebook sebentar tadi hingga mendatangkan kemar4han dan kec4man oleh netizen.

“Nak balik kampung ler tu,” demikian komen Kamarul Afendi.

“Bawak lah sekali Cov1d ke kampung halaman masing-masing dan sebarkan sekali di sana ya…, ” tulis Zan Haziq.

“Macam ni punya perangai, 10 kali buat ‘lockd0wn’ pun tak jadi ape,” Ikram Kadir.

Sementara itu, menjengah ke ruangan komen, rata-rata orang ramai meminta kerajaan mengambil tindak4n t3gas terhadap mereka yang merent4s negeri tanpa surat kebenaran termasuk mengambil p3luang ‘l0ckdown’ untuk balik ke kampung.

Terdahulu, kerajaan mengumumkan penutupan penuh sektor sosial dan ekonomi atau ‘t0tal lockd0wn’ Fasa Pertama di seluruh negara selama 14 hari, bermula Selasa ini hingga 14 Jun depan.

Pejabat Perdana Menteri dalam satu kenyataan semalam berkata, menerusi ‘t0tal lockd0wn’ atau perintah b3rkurung penuh itu, semua sektor tidak dib3narkan ber0perasi kecuali sektor ekonomi dan perkhidmatan perlu yang akan disenaraikan oleh Majlis Keselamatan Negara (MKN). – K! ONLINE

 

Sumber:mediabawang