‘Nurse’ ham1l anak sulung men1ngg@l kerana Covid-19, terima j4ngk1tan dari pes4kIt

Aj4l dan m4ut itu ketentuan Allah S.W.T. Siapa pun tidak dapat menghlangnya jika Dia telah berkeh3ndak. Begitu juga dengan mereka yang ‘perg1’ setelah menjadi mngsa wab4k pndemik yang sedang mengg1la saat ini.

Hal ini turut berlaku kepada fr0ntliner apabila seorang pengguna Facebook dikenali sebagai Mohd Nur Amin berkongsi kehil4ngan kakak tersayang disebabkan wab4k ini.

Menurut makluman tersebut, kakaknya telah meningg5l dunia awal pagi tadi kerana c0v1d-19. Allahyrham mendapat jangk1tan daripada pesak1t memandangkan dia adalah seorang jururawat.

Siti Aishah binti Mohd Zamri telah meningg4l dunia di h0sp1tal Labuan. B@yi dalam kndungannya juga tidak dapat diselamatkan dan syah1d bersama ibu.

Menerusi Facebook suaminya yang dikenali sebagai Muhammad Iqmal, dia ada memuat naik berkenaan kesihatan allahy4rh4m sebelum ini dengan meminta warganet supaya mendoakan kesel4matan isteri serta anak sulungnya yang masih di dalam kndungan.

Namun, perancangan Allah lebih hebat apabila frontliner berkenaan ‘gvgur’ dalam melaw4n wab4k tersebut.

Dikesempatan itu, sepupunya juga telah menzahirkan rasa sed1h di atas kehil4ngan wanita berkenaan yang meningg4l dunia awal pagi tadi.

Menerusi perkongsiannya, rata-rata warganet turut sama menitipkan salam takziah buat ahli keluarga Allahy4rham diatas pemergiannya yang dijngkiti wab4k m4ut ini.

Semoga r0hnya dicucurI rahmat. Al-Fatihah.

 

Sumber : dedah site