“Steady Pak Long… berkain pelikat je!” – Ismail Sabri pandu kereta p4ntau ‘lockd0wn’, siap singgah SJR jumpa frontliners

HANYA mengenakan kain pelikat, berbaju kurta dengan ditutupi sehelai jaket, Menteri Kanan (Keselamatan), Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob m3ncuri tumpan netizen ketika membuat tinjau4n pelaksanaan s3katan pergerak4n penuh atau ‘total l0ckdown’ yang bermula pada Selasa.

Tanpa sebarang prot0kol, Ismail memandu sendiri kenderaannya di sekitar ibu kota Kuala Lumpur, sebelum singg4h untuk melaw4t petugas barisan hadapan yang bertugas di sekat4n jalan raya (SJR).

Memuat naik video berdurasi 39 saat itu di laman sosial dengan lagu ‘S4kit’ dend4ngan Yonnyboi bersama Zynakal sebagai latar belakang, ternyata ia m3raih pujian dan maklum balas positif daripada warga maya.

“Mujur time Covid-19 s3rang, kita dapat pemimpin yang t4bah.

“Steady Paklong berkain pelikat je keluar… mantap!

Ismail memandu sendiri ketika melakuk4n tinjau4n di bandaraya Kuala Lumpur, pada Selasa.

“Terima kasih kerana Datuk tak pernah tinggalk4n rakyat terk4pai-kapai ketika negara dil4nda C0vid-19 malah sentiasa berusaha sebaik mungkin agar negara ini kembali seperti dulu,” demikian antara komen-komen yang dilontarkan netizen.

Terdahulu, Ismail menerusi perkongsian tersebut meluahkan rasa terharu apabila rata-rata rakyat disifatkan memberi kerjasama dengan k3kal di rumah, ketika negara melaksanakan ‘total lockd0wn’ bermula Selasa.

“Saya sungguh terh4ru. Sempat saya mer0nda melihat sendiri keadaan kotaraya malam tadi.

“Saya puji sikap anda semua yang memberi kerjasama untuk terus #stayhome.

“Juga, berhenti singgah di SJR bertanyakan khabar kepada ‘frontliner’. Insya Allah, kita fight together guys,” tulisnya pada perkongsian tersebut.

Sehingga kini perkongsian di Facebook meraih 2,000 shares dengan dib4njiri ribuan komen netizen.

Kerajaan pada 28 Mei lalu m4mutuskan untuk menguatkuasakan penutup4n penuh sektor sosial dan ekonomi ataupun ‘total lockd0wn’ Fasa Pertama di seluruh negara.

Antara komen netizen yang memuji Ismail.

Pelaksanaan tersebut berkuatkuasa selama dua minggu iaitu bermula 1 Jun 2021 hingga 14 Jun 2021.

Sepanjang tempoh tersebut, semua sektor tidak dibenarkan untuk beroperasi kecuali sektor ekonomi dan perkhidmatan perlu (essential economic and service sector) yang akan disenaraikan oleh Majlis Keselamatan Negara (MKN).

Video:

https://fb.watch/5TkoDvjw-K/

Sumber:mstar