Dr Fatihah sed4r dari k0ma, b4yi juga dalam keadaan st4bil

KUALA LUMPUR – Doktor h4mil yang dimasukkan ke unit rawat4n r4pi (ICU) h0sp1tal Sungai Buloh selepas disahkan positif c0v1d-19 ketika kandungannya berusia 29 minggu dilapor semakin stabil dan sed4r dari k0ma.

Suaminya, Ahmad Nazri Jantan, berkata Dr Fatihah Shahrudin, 29, juga mula menunjukkan tind4k b4las yang baik biarpun masih ditempatkan di ICU.

“Alhamdulillah hari ni Dr Fatihah sudah mula sed4r dan beri resp0ns. B4yi juga dalam keadaan yang stabil,” katanya ketika ditanya mengenai perkembangan terkini isterinya hari ini.

h0sp1tal Sungai Buloh kelmarin memutusk4n untuk menyeger4kan proses kelahir4n b4yi berkenaan dalam usianya kira-kira tujuh bulan bagi mengel4k sebarang k0mplikasi lebih burvk terutama selepas Dr Fatihah disahkan positif c0v1d-19.

Ahmad Nazri juga meminta semua pihak terus mendoakan keselamatan isterinya serta anak-anak yang ketika ini sedang menjalani ku4r4nt1n selepas turut disahkan positif c0v1d-19.

“Sedikit sebanyak semua pihak dapat membantu dalam mendoakan isteri saya supaya mendapat kesembuh4n dan memberi sokongan m0ral kepada kami sekeluarga,” katanya.

Selain Ahmad Nazri dan dua lagi anaknya, bapa dan ibu mentua serta adik Dr Fatihah juga diku4r4nt1n di rumahnya selepas disahkan positif.

Kisah Dr Fatihah menarik perhatian netizen di media sosial yang tidak pvtus-pvtus berkongsi ciapan di Twitter serta Facebook, mendoakan supaya kedua-duanya selamat daripada c0v1d-19.

Dr Fatihah yang juga kakitangan h0sp1tal Kajang mula dimasukkan ke h0sp1tal berkenaan pada 31 Mei lalu selepas dij4ngk1ti kuman pada paru-parunya, sebelum disahkan positif c0v1d-19 sehari selepas itu, hasil saringan bergej4la di h0sp1tal berkenaan.

Pada Khamis lalu, beliau dipindahk4n ke ICU h0sp1tal Kajang sebelum dihantar ke ICU h0sp1tal Sungai Buloh untuk mendapatkan rawat4n lebih r4pi, selain selamat melahirk4n b4yinya kelmarin.

 

Sumber : wowberita