Kekur@ngan Bukan Pengh4lang, Pemuda OKU Buat Live Jual Baju, Stokin Di Media Sosial

Foto: Tangkap layar video

Kini, ramai peniaga memilih platfom berniaga secara atas talian berikutan mendapat sambutan yang lebih menggalakk4n daripada orang ramai. Mekanisme yang digunakan juga secara tidak langsung dapat menjim4tkan lagi k0s yang perlu mereka t4nggung.

Seperti seorang peniaga yang mengh1dap Cerebral Palsy (ganggvan keboleh4n mengaw4l kedudukan dan peng4ktifan badan)

dikenali sebagai Dale ‘gigih’ membuat ju4lan secara atas talian bagi mencari rezeki yang halal buat keluarganya.

Foto: Tangkap layar video

Memegang status sebagai Orang Kurang Upaya (OKU), sama sekali tidak menjadi penghal4ng buat lelaki ini dalam memas4rkan produk-produk yang dijualnya. Difahamkan, dia menjual stokin dan baju yang menawarkan pelbagai rekaan dengan harga yang berpatutan menerusi kaedah Facebook live.

Pada masa yang sama, lelaki ini sempat memohon maaf kepada orang ramai jika pelanggannya mempunyai kesukar4n untuk memahami apa yang cuba dia sampaikan.

Saya adalah seorang OKU yang cac4t anggota dari golongan Cerebral Palsy, berusaha menjalani perniagaan online, saya mohon maaf yang saya mempunyai mas4lah pertutur4n, seandainya rakan rakan sekalian tidak dapat memahami saya sila teks dengan saya dalam chat.

Menerusi semak4n pihak OHBULAN! selain menjual menerusi Facebook live, dia juga menggunakan platfom Shopee dalam memasarkan lagi produk yang dijualnya.

Sumber: Scarpe Negozio Empire ,ohbulan