Buat jamuan makan durian beramai2, polis sias4t usahwan k0smetik terkenal

Pihak polis membuka kertas sias.atan terhadap seorang usahawan k0smetik berkaitan siaran langsung jamuan durian bersama beberapa individu yang tular di media sosial, pada hari Jumaat lalu.

Memetik laporan Astro Awani, Timbalan Ketua Polis Daerah Petaling Jaya Superitendan Ku Mashariman Ku Mahmood berkata, polis memulakan siasa.tan ke atas seleb.riti itu selepas tang.kap layar video terbabit tular di media sosial.

Usahawan lnggar SOP

Pihak polis membuka kertas siasatan terhadap seorang usahawan k0smetik berkaitan siaran langsung jamuan durian bersama beberapa individu yang tular di media sosial, pada hari Jumaat lalu.

Memetik laporan Astro Awani, Timbalan Ketua Polis Daerah Petaling Jaya Superitendan Ku Mashariman Ku Mahmood berkata, polis memulakan sias4tan ke atas selebr1ti itu selepas tngkap layar video terbabit tular di media sosial.

Usahawan l4nggar SOP

Siasatan kes itu dijalankan mengikut Peraturan 17 (1) Peraturan-peraturan Pencega.han dan Pengawalan Penykit Berjangk1t, Pelan Pemulihan Negara 2021 dan di bawah Seksyen 233 Akta Komunikasi dan Multimedia Malaysia.

Terdahulu, g4mbar tngkap layar daripada video siaran langsung jamuan durian yang diadakan oleh usahawan tersebut tular di serata laman sosial.

Tind4kan beliau men1mbulkan pelbagai persoalan di kalangan netiizen tambahan lagi dalam keadaan pelaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) yang melar4ng aktiviti berkumpulan di serata negara.

Sumber: Astro Awani (Umavathi Ramayah)

Via omm

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*