‘Semakin Hari Keadaan Semakin Teruk’ – Fazli Zainal Masuk Wad, Perlu Bntuan Oks1gen

Penyanyi Fazli Zainal telah disahkan positif Covid-19 pada minggu lalu setelah menjalani uj1an sari1ngan. Terkini, dia dikejarkan ke Hospital Ampang selepas sesa4k nafas dan memerlukan bantuan oks1gen untuk bern4fas.

Keadaan saya semak1n t3ruk

Foto: BH Online

Memetik laporan BH Online, difahamkan Fazli Zainal telah menjalani tempoh kuarantin di rumahnya. Namun, keadaannya semakin teruk apabila dia mengalami sak1t badan, btuk dan kesuk4ran untuk bernafas. Tambah Fazli lagi, dia telah menjalani uj1an dar@h dan imb4san snar-X sebelum dimasukkan ke wad.

Berikutan keadaan kesihatan saya ketika itu tidak memb1mbangkan, saya menjalani kuarantin kendiri di rumah. Bagaimanapun, semakin hari, keadaan saya semakin teruk. Saya mula sak1t-sak1t badan, b4tuk dan sukar bern@fas.

Tahap oks1gen saya jatuh ke paras 75 peratus berbanding 95 peratus untuk indiv1du normal. Buat sementara waktu, saya ditempatkan di wad kecmasan kerana difahamkan, hospital kekurangan katil. Hendak datang ke hospital ini juga saya terpaksa menggunakan khidmat par4medik swasta kerana ambulans hospital semuanya digunakan.

Sumber: BH Online

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*