‘Ya Mereka Anak Saya’ – Ellie Suriaty Didik Anak Jangan T4kut Dengan Fitn4h Akhir Zaman

Sebelum ini, viral mengenai kisah tiga orang pelajar terdiri daripada dua remaja lelaki dan seorang kanak-kanak perempuan yang telah membuat laporan polis bagi mempertah4nkan hak mereka untuk menolak sunt1kan vaksn.

Terbaru, pelakon, Ellie Suriaty meng4ku bahawa dua orang pelajar tersebut merupakan anaknya.

Mereka anak saya

Ya mereka anak saya, Azrell Omar Iskandar (17 tahun) dan Nur Azreen (12 tahun) bersama seorang sahabat mereka Hanif (17 tahun) telah membuat laporan polis sebagai covering report berkenaan hak individu untuk menolak vksin experimntal covid-19 ke atas pelajar sekolah berumur antara 12- 7 tahun. Tarikh 30 Ogos 2021 jam 2.30 petang.

Menurut Ellie, kedua-dua anaknya termasuk rakan mereka telah membuat laporan polis di Balai Polis Taman Melawati kerana tidak mahu mengambil vksin atas fakt0r bimb4ng terjadi apa-apa kepada diri mereka. Tambah Ellie, dia mahu mendidik anak-anaknya supaya ber4ni menmpuh kehidupan tatkala di usia remaja.

Merdeka 31 Ogos 2021. Saya mendidik anak-anak supaya berani menghadapi hidup. Jangan t4kut dengan Fitn4h Akhir Zaman. Nilai kehidupan tidak boleh di beli dengan tawaran sepot0ng roti atau segunung em4s. Tauhid. Harapan hanya Pada ALLAH SWT. Allahuakhbar. Semoga Allah SWT melindvngi anak-anak kita semua.

Saya berhak menolak sunt1kan vksin

Menerusi laporan Harian Metro, Azrell memberitahu bahawa mereka sekeluarga belum mengambil vksin. Tambahnya, dia sering membaca mengenai vksin dan wab4k Covid-19 menerusi carian di Internet, baik dalam negara mahupun luar negara. Selepas membuat penilaian, Azrell memberitahu bahawa dia berhak untuk memilih sama ada mahu atau menolak pengambilan vksin.

Apa yang berlaku terhadap saya selepas menerima vksin, semuanya atas tanggvngan saya sendiri. Justeru itu, saya berhak menolak daripada menjadi bahan eksper1men dengan dicucbk vksin. Saya pelajar yang sihat tubuh badan dan tidak sanggup mengambil sebarang ris1ko yang boleh mendatangkan mudar4t terhadap tubuh badan saya melalui sunt1kan vksin ini yang masih lagi di tahap uj1an klin1kal.

Saya tak sanggup mempert4ruhkan ny4wa saya untuk uj1an klin1kal ini kerana ada pelbagai kaedah mencegah Covid-19 iaitu melalui cara perub4tan home0pati h0listik, makanan sunnah yang keluarga saya amalkan bagi mencegah penul4ran Covid-19. Dalam borang berkenaan, kami (pelajar) diberitahu bahawa tiada siapa yang akan bertanggvngjawab sekiranya berlaku implikasi aki1bat pengambilan vksin. Setakat ini, mereka tidak memaklumkan ada tind4kan lanjut akan dikenakan sekiranya tidak mengambil vksin.

Sumber: Ellie Suriaty & Harian Metro

Via OhBulan

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*