‘Lurvh j4ntung saya bila an4k tiada dalam kereta’,ambil masa untuk maklum pada isteri

MARAN: “Lurvh j4ntung saya apabila menyedari adik tiada dalam kereta,” kata bapa kepada Muhammad Abdullah, kanak-kanak yang ditemui lem4s di Sungai Jempol, Felda Jengka 4, hari ini.

Saiful Bahari Md Isa, 46, berkata dia bergegas mencari an4k b0ngsu berumur setahun lapan bulan itu di kawasan berhampiran keretanya sebelum menuju ke arah sungai itu dan mula berasa tidak sed4p h4ti apabila melihat b3kas tap4k kaki k4nak-k4nak di situ.

“Saya segera menghubungi rakan untuk meminta tolong mencari adik (Muhammad Abdullah). Saya sendiri beberapa kali menyel4m dengan harapan masih sempat menyelamatkan adik. Tidak lama kemudian, ramai yang datang membantu namun kelib4t adik masih tidak dijumpai.

“Saya mengambil masa untuk memaklumkan isteri di rumah kerana dia meng4ndung tujuh bulan… akhirnya saya hanya mampu mengatakan adik hil4ng,” katanya yang ditemui di Unit F0rensik Hospital Jengka hari ini.

Terdahulu, Muhammad Abdullah yang dilapor hilang selepas keluar dari kereta bapanya yang diparkir berhampiran Sungai Jempol, semalam ditemukan lem4s, pagi tadi.

Ketua Polis Daerah Maran DSP Norzamri Abd Rahman berkata may4t kanak-kanak itu ditemukan ters4ngkut di rant1ng kayu di dalam sungai itu pada 10.30 pagi oleh penduduk kampung, kira-kira 1.2 kilometer dari lokasi dia dipercayai terj4tuh.

Oper4si menc4ri dan menyelamat Muhammad Abdullah bersambung pagi ini selepas dihentikan pada 8 malam semalam ek0ran keadaan cu4ca yang semakin gel4p.

Mengulas lanjut, Saiful Bahari berkata dia selalu membawa Muhammad Abdullah bersama kakak dan abangnya yang berusia enam dan lapan tahun ke ladang kelapa sawit berhampiran sungai berkenaan kerana mahu meringankan tug4s isterinya, Noor Azilahwati Saad, 42, di rumah memandangkan tiga kanak-kanak berkenaan agak las4k.

Saiful Bahari berkata, dia juga sedang membina pond0k rehat di ladang itu dan kebiasaannya akan meletakkan anak b0ngsunya di dalam kereta yang diparkir di tepi pondok itu sama ada kanak-kanak itu tidur atau memerhatikan kakaknya bermain permainan vid3o menerusi telefon pintar bagi memudahkannya memerhati gelag4t mereka.

Katanya, dia bersama anak-anaknya itu tiba di ladang itu sekitar tengah hari dan dia baharu meningg4lkan Muhammad Abdullah kira-kira 15 minit sebelum menyedari kehil4ngan kanak-kanak itu pada jam 1 tengah hari.

“Terngiang-ngiang kelet4h adik yang sudah boleh memanggil babah dan mama,” katanya yang pulang ke Felda Jengka 4 bersama keluarganya akhir tahun lepas selepas pendapatannya sebagai pemandu teksi di Kuala Lumpur terjejas ek0ran pand3mik CO VID-19.

Saiful Bahari berkata, jenaz4h anak b0ngsu daripada enam beradik itu akan dikebum1kan di Tanah Perkvburan Islam Felda Jengka 4 selepas selesai bed4h sias4t. –

Kredit Bernama

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*